مهرداد علی پناه ظهر امروز در مراسم روز آتش‌نشان که در سالن اجتماعات شهرداری خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که آتش‌نشانان دارند بحث قاعده حقوقی است که ما باید سرلوحه قرار دهیم به‌طوری‌که اعمال حق خویش نباید سبب ضایع شدن حقوق دیگران شود.

وی افزود: ازلحاظ قانونی محدوده فعالیت آتش‌نشانان در حوزه عوارضی شهر است، ولی گاها دیده می‌شود این افراد در خارج از محدوده مرزی استان کار امداد و نجات و اطفا حریق انجام می‌دهند.

عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد عنوان کرد: بااینکه ما به استانداردها نزدیک نیستیم و ایستگاه‌های ما کمبود نیرو دارد ولی اگر این افراد را از محدوده خارج می‌کنیم چنانچه اتفاقی رخ دهد چه کسی مسئولیت را گردن می‌گیرد؟

وی بیان کرد: آیا نباید هلال‌احمر که حدود اختیاراتش در حریم است قسمت عملیاتی خود را تقویت کند که ما نیاز نباشد آتش‌نشانان را در حریم بفرستیم که مجروح شوند؟ احساس می‌شود به آتش‌نشانان ظلم می‌شود؛ تجهیزات به‌روز برای هلال‌احمر وجود دارد ولی  نیروهای آتش‌نشانی زحمات را می‌کشند و در هیچ جا دیده نمی‌شوند.

غلامرضا آقا میرزایی مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان نیز در این مراسم اظهار داشت: مهم‌ترین سرمایه هر مجموعه نیروی انسانی است و مهم‌ترین عامل در موفقیت مجموعه نیروی انسانی داشتن انگیزه و رفتار شهروندی است.

وی افزود: آتش‌نشانان به معنای واقعی جان‌برکفانی هستند که تمام هستی خود را در طبق اخلاص می‌گذارند تا به وظیفه خود به‌درستی عمل کنند، آتش‌نشانان به‌طورقطع با مشکلاتی نیز مواجه هستند و ما نیز این مشکلات را درک می‌کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان عنوان کرد: محدودیت‌های زیادی در راستای تجهیزات و امکانات داریم و سال 97 یکی از بدترین سال‌های مالی جمهوری اسلامی است ولی نباید ناامید باشیم و در آتش‌نشانی امیدمان به نیرو و منابع انسانی است.

مسابقات سراسری قرآن کریم ــ اراک| بزرگترین رویداد قرآنی کشور در اراک آغاز شد
مشاهده

وی بابیان اینکه نیروهای آتش‌نشان با شجاعت و نترس بودن خیلی از حوادث را پوشش می‌دهند تصریح کرد: بحث وجود آتش‌نشانی در دهیاری‌ها نیز پیگیری می‌شود و بنا است نیازها را مشخص کنیم تا بتوانیم خواسته‌هایمان را از وزارت کشور مطالبه کنیم و تلاش کنیم محدودیت امکانات را به حداقل ممکن برسانیم.