“بهره‌وری از نیروی کار و سرمایه” عامل تعیین کننده رشد اقتصادی دولت‌ها است

ابوالفضل حق‌پرست ظهر امروز در حاشیه برگزاری دوره آموزشی ارتقاء توانمندی مهارتی پرسنل کارخانه کویرتایر اظهار داشت: از دیرباز در قالب تفاهم نامه‌ها و همکاری‌های دو جانبه با شرکت کویرتایر دوره‌های مختلفی را برای پرسنل کویر تایر برگزار کردیم.

وی به وظایف سازمانی فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان یک سازمان آموزش غیر رسمی در بحث مهارت آموزی کار خود را دنبال می‌کند و اهدافی نظیر آموزش و پژوهش در زمینه‌های اشتغال را دارد و علاوه بر آن ارزشیابی نیروی کار و مهارت‌آموزی آنان را بر عهده دارد.

معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه از زمان انقلاب تاکنون این سازمان خوشبختانه پیشرفت‌های زیادی داشته است گفت: در حال حاضر حدود 700 مرکز آموزشی را با بهترین تجهیزات به لحاظ آموزشی در کشور داریم که بخش دولتی ما را تشکیل می‌دهد.

حق‌پرست افزود: بخشی نیز آموزش‌هایی است که در بدنه غیر دولتی فنی و حرفه‌ای است و حدود 12 تا 14 هزار آموزشگاه غیر دولتی را در بدنه آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای داریم که در زمینه‌های مختلف آموزش‌هایی را ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: 7 هزار استاندارد شغلی مختلف داریم اعم از استانداردهای  شغلی مهارتی و شایستگی که برای مباحث مختلف و از رنج‌های مختلف وجود دارد.

معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: بحث آموزش از سن 15 سال در بخش دولتی و 12 سال در بخش غیردولتی آغاز می‌شود و به لحاظ مدارک تحصیلی نیز متفاوت است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۷/۰۹/۰۹ | بازی جدید ترامپ با چین
مشاهده

حق‌پرست با بیان اینکه قشر زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برای تکمیل بخش مهارتی خود به کارگاه‌های مراکز فنی و حرفه‌ای آمده و آموزش‌ها را فرا می‌گیرند اظهار داشت: آموزش‌های ما حوزه‌های مختلفی دارد.

وی به مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و افزود: این مراکز شامل مراکز شهری برای کارجویان شهری، مراکز سیار شهری و روستایی، زندان، پادگان، دانشگاه و بخش آموزش در صنایع است.

معاون آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: معمولا در اقتصاد کلان شاخصه اصلی که رشد اقتصادی دولت‌ها را تعیین می کند بهره‌وری از نیروی کار و سرمایه است.

حق پرست خطاب به پرسنل کویرتایر بیان کرد: شما به عنوان بخش نیروی کار کشور می‌توانید اثرگذاری زیادی در رشد اقتصادی کشور داشته باشید بنابراین امید است آموزش‌هایی که فرا می‌گیرد در بهره‌وری و شرکت شما نقش داشته باشد تا رشد اقتصادی خوبی را برای استان و کشور به دست آورید.

وی به جایگاه خراسان جنوبی در رده‌های آموزشی اشاره و خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی همیشه در رده‌های آموزش جزو 5 ردیف نخست آموزش کشوری بوده است.