مریم آق‌آتابای ظهر امروز در زنگ گردشگری که در دبستان برکت این شهر نواخته شد، اظهار داشت: در حال رایزنی با سرمایه‌گذار برای ایجاد مرکز اقامتی و یا هتل در اطراف و یا داخل مجموعه سوارکاری هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته گردشگری گفت: نواختن زنگ گردشگری برای شناخت و ارتقا سطح آگاهی‌های دانش‌آموزان از این حوزه و برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صنایع دستی شهرستان به مدت 3 روز از برنامه‌های این هفته است.

آق‌آتابای با اشاره به شعار امسال هفته گردشگری گفت: با توجه به سیاست‌ها و رویکردهای جدید، شعار این هفته “گردشگری و تحول دیجیتالی” نام‌گذاری شده است.

وی همچنین به برگزاری نشست توجیهی با متقاضیان و سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری در شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: یادآور شد: مسابقه نقاشی با موضوع گردشگری هم با همکاری آموزش و پرورش شهرستان در مدارس ابتدایی برگزار می‌شود.

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گنبدکاووس گفت: مجوز اجرای 2 طرح بوم‌گردی در روستاهای ” امان‌قرجه” و “چای‌قوشان کوچک” اخذ شده است.

عبدالقدیر کریمی، معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس هم اظهارداشت: باید ظرفیت‌های گردشگری شهرستان شناسایی و احیا شود و آن را به مردم و گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

وی افزود: هرچند گنبدکاووس طبیعت و فضای سبزی مانند شهرهای اطراف در حوزه گردشگری ندارد، اما وجود ظرفیت‌هایی چون امامزاده یحیی‌بن‌زید ( ع)، تالاب‌های آلماگل و آلاگل، برج جهانی قابوس، شهر باستانی جرجان و غیره می‌تواند در جذب گردشگر موثر باشد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: یکی از ماموریت‌های اداره گردشگری و میراث فرهنگی، معرفی ظرفیت‌های گردشگری به کشور و جهان است و ما توانستیم از فرصت برگزاری پیاده‌روی خانوادگی سال گذشته در گنبدکاووس استفاده کرده و بسته و کلیپ ظرفیت‌های گردشگری شهرستان را با پخش زنده از شبکه‎های سیما به کشور معرفی کنیم.

ملکی: در ۲ سال گذشته یک ریال هم از دولت پول نگرفته‌ایم/ تا سال ۹۸ مشکل ریالی در باشگاه استقلال نداریم
مشاهده

کریمی گفت: یکی از دغدغه های ما در حوزه گردشگری، توسعه و ارتقا شاخص‌های گردشگری و ماندگاری گردشگران در شهرستان است که در تلاش هستیم تا زیر ساخت‌های لازم در این حوزه را تقویت کنیم.