سرهنگ حجت الله ناصرپور ظهر امروز در آیین افتتاح نمایشگاه عکس گمنامی که در حوزه هنری لرستان برگزار شد با بیان اینکه در آستانه چهلمین سال درخشش انقلاب اسلامی هستیم، اظهارداشت: در دوران پیروزی انقلاب دستاوردهای بسیار زیبا و عمده‌ای داشتیم که نخستین دستاورد فروپاشیدن فئودالیته و اشرافی گری بود.

وی افزود: اگر رفتار رزمندگان اسلام را در طول 8 سال دفاع مقدس و یا رفتار کسانی که در اوایل انقلاب مسئولیت‌هایی داشتند ببینید به هیچ عنوان اشرافی‌گری نداشتند.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان عنوان کرد: قبل از انقلاب، ایران در خاورمیانه استقلالی نداشت به طوری که کشور و حاکمیت ما به نیابت از آمریکا و ایادی استکبار غربی در منطقه فعالیت می‌کرد، هرچند اسم به ظاهر ژاندارم منطقه روی آن گذشته بودند اما در واقع ملت و مردم ما در مقابل بیگانگان سر افکنده بودند.

وی با اشاره به اینکه امروز دستاورد انقلاب اسلامی این است که سربلند هستیم و امنیت پایداری داریم، عنوان کرد: ما نیابت هیچ کسی را به عهده نداریم، در کشور استقلال کامل برقرار است، وابستگی به هیچ ابر قدرتی نداریم و همه با سرافرازی دارند خدمت می‌کنند.

ناصر پور در بخش دیگری از سخنان خود به موانع بر سر راه پیشرفت انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری تذکراتی دادند که اگر در تحلیل محتوای فرمایشاتشان ملاحضه کنیم، موانع و چالش‌هایی برای پیشرفت امروز انقلاب دارد ایجاد می‌شود.

وی نخستین مانع پیشرفت انقلاب را عدم توجه به مطالبات مردم دانست و تصریح کرد: امام خمینی (ره) بارها در فرمایشاتشان گفتند اگر به مطالبات مردم توجه نکنید این انقلاب از اهدافش فاصله می‌گیرد.

فوتبال جهان| روزهای بدون لیونل مسی بر بارسلونا چگونه گذشته است؟
مشاهده

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اختلاف و  قبیله گرایی سیاسی را از دیگر موانع پیشرفت انقلاب برشمرد و اظهارداشت: قبیله گرایی سیاسی یعنی اینکه هر کسی به جای اینکه خدمت به مردم را در اولویت کار خود قرار دهد به فکر  قبلیه، جناح و حزبش باشد که این یکی از آفت‌های بزرگ است و رهبری به آن اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان از مردم فاصله بگیرند آفت بزرگی برای انقلاب است، افزود: فراموش کردن جهت نهضت امام (ره) مهمترین موانع پیشرفت انقلاب است و امام (ره) همیشه تذکر می‌دادند که وحدت و انسجام داشته باشید.

ناصر پور با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس گمنامی در لرستان عنوان کرد: امیدواریم این نمایشگاه منشا خیرات زیادی شود و ان شالله بتوانیم پیام‌ها و دستاوردهای زیبای انقلاب اسلامی را که توسط همین شهدای گمنام و مدافع حرم امروز از آن دفاع می‌شود به نسل جوان منتقل کنیم.

وی بیان کرد: برخی می‌گویند ایثار و از خودگذشتگی مربوط به دوران 8 سال دفاع مقدس است اما سوال من از این افراد  این است آیا گذشت فقط مختص به 8 سال بود؟ یعنی امروز چیزی به نام گذشت، ایثار و شجاعت وجود ندارد؟ که باید گفت اینها ارزش‌های دفاع مقدس است و مانند صدقات جاریه جاری است.