خراسان جنوبی|۱۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی ارسال شد

به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ ناصر نبی‌زاده با اعلام این خبر اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

‌وی تقویت پیوند ادبیات فارسی با فرهنگ ناب رضوی، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده و مناسب آثار برتر فرهنگی در زمینه معارف رضوی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سبک زندگی رضوی و ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) را از جمله موضوعات این جشنواره ذکر کرد و گفت: قالب‌های شعری این جشنواره «شعر سپید» و «ترانه» اعلام شده است.

به گفته وی، شرکت‌کنندگان می‌توانند در بخش ویژه این جشنواره با موضوع «مدح و منقبت امام موسی ابن جعفر (ع)» نیز شرکت کنند.

نبی‌زاده با بیان اینکه شرکت در تمامی بخش‌های جشنواره برای یک شاعر بلامانع است و مسئولیت محتوا و اصالت آثار بر عهده ارسال کننده است، گفت: شرکت کنندگان در ارسال تعداد آثار براساس قالب‌های انتخابی، حداکثر تا پنج اثر می‌توانند ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اختتامیه این مراسم همزمان با 8 آذرماه در بیرجند برگزار می‌شود یادآور شد: برنامه‌های جانبی متعددی در حاشیه این مراسم برگزار می‌شود.

هوشنگ نصیرزاده: خطیر قرارداد ما و مسئولان قبلی استقلال درباره شجاعیان را ندیده است
مشاهده