پارلمان افغانستان اعلام کرد که کشته شدن غیرنظامیان بر اثر حملات هوایی نیروهای خارجی جنایت بزرگی است، نیروهای آمریکایی و ناتو باید در برابر کشتار غیرنظامیان در این کشور پاسخگو باشند.

در دو هفته اخیر بیش از 100 غیرنظامی بر اثر حملات هوایی و عملیات‌های شبانه نیروهای آمریکایی و ناتو در شرق افغانستان کشته شدند.

پارلمان افغانستان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و ناتو باید درباره کشتار غیرنظامیان افغان بر اثر حملات هوایی در این کشور پاسخگو باشند.

«عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس پارلمان افغانستان تصریح کرد که بمباران منازل مسکونی اقدامی غیرقانونی است که از غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.

وی افزود: دولت افغانستان باید به قربانیان رسیدگی کرده و مطمئن شود که این حملات هرگز در آینده تکرار نخواهد شد.

«عبیدالله بارکزی» نماینده مردم ارزگان در پارلمان گفت حملات هوایی به غیرنظامیان جنایت بزرگی است، نیروهای آمریکایی و ناتو باید در برابر این حملات پاسخگو باشند.

«الله گل مجاهد» نماینده مردم کابل در پارلمان تصریح کرد که در دو هفته اخیر در ولایت‌های ننگرهار، میدان وردک و کاپیسا ده‌ها غیرنظامی افغان بر اثر حملات هوایی نیروهای خارجی به خاک و خون کشیده شده است.

این در حالی است که بر اساس گزارش سازمان ملل نیز بر اثر تشدید حملات هوایی نیروهای خارجی در افغانستان تلفات غیرنظامیان نسبت به سال گذشته 52 درصد افزایش یافته است.

عملیات‌های شبانه و حملات هوایی نیروهای آمریکایی به اهداف غیرنظامی در شرق افغانستان به یک سریال تبدیل شده و در چند ماه گذشته ده‌هاغیر نظامی افغان را به کام مرگ کشانده است.

فوتبال جهان|لیون با پیروزی خانگی به رده سوم صعود کرد
مشاهده

در حالی که نیروهای آمریکایی و ناتو تلفات غیرنظامیان افغان را در افغانستان کتمان می‌کنند، دولت نیز به سهل انگاری و بی‌تفاوتی در برابر کشتار غیرنظامیان متهم است.