وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان اعلام کرد در جریان سفیر اخیر نخست وزیر این کشور به عربستان ۳ تفاهم نامه همکاری امضا شده است.

به نقل از جیو تی وی، «فواد چوهدری» وزیر اطلاع رسانی دولت پاکستان اعلام کرد در سفیر اخیر «عمران خان» نخست وزیر این کشور به عربستان 3 تفاهم نامه همکاری میان دو طرف به امضا رسیده است.

وی تصریح کرد تا دو روز آتی وزرای نفت، سرمایه گذاری و انرژی عربستان به پاکستان سفر می کنند تا این تفاهم نامهها وارد مرحله عملیاتی شود.

فوادچوهدری اظهار داشت: عربستان سعودی در تلاش است تا در کریدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان سرمایه گذاری کند و بخشهای مختلف این کریدور را پیش ببرد.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان افزود: پادشاه و ولیعهد عربستان نیز تاکید کردهاند که تمام تفاهم نامههای میان ریاض و اسلام آباد با سرعت شکل اجرایی خواهند یافت.

وی سپس به مسائل داخلی اشاره کرده و گفت: هزاران کیلومتر مربع از زمینهای با ارزش توسط مافیای فساد اقتصادی به صورت غیر قانونی تصاحب شده است و ما بازپس گیری این زمینها را از شهر کراچی آغاز کردهایم.

عضو ارشد حزب تحریک انصاف اضافه کرد: ساکنان مناطق قبایلی که به تازگی جزئی از ایالت خیبرپختونخوا شده است تا 5 سال از پرداخت مالیات معاف خواهند بود وپس از آن ملزم به پرداخت مالیات و عوارض مانند دیگر شهروندان پاکستان هستند.

وی افزود: دولت پاکستان سیاست جامعی را در مورد مهاجرین افغانستانی که تعداد آنان بالغ بر 2 میلیون نفر است اجرا خواهد کرد.

گفتنی است عمران خان در اولین سفر خارجی خود پس از پیروزی در انتخابات پاکستان و تکیه زدن برکرسی نخست وزیری به عربستان رفته و با مسئولین این کشور دیدار کرد.

اجرای دو نمایش تالارهای چهارسو و قشقایی تمدید شد
مشاهده