وزیر خارجه پاکستان که در جلسه وزرای خارجه عضو «سارک» شرکت کرده بود با اشاره به سخنان همتای هندی خود گفت: ادعای توسعه همکاری‌های منطقه ای با لغو مذاکرات و گفتگو سازگاری ندارد.

به نقل از جیو تی وی، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان که برای شرکت در اجلاس سازمان ملل به آمریکا سفر کرده است در کنفرانس اتحادیه همکاری‌های منطقه ای جنوب آسیا موسوم به «سارک» شرکت کرد.

در نشست این اتحادیه که از نظر جمعیت تاثیر آن از هر سازمان منطقه‌ای دیگری بیشتر است و بالغ بر یک میلیارد و 800میلیون نفر جمعیت را در بر می‌گیرد وزرای خارجه کشورهای پاکستان، هند، بنگلادش، مالدیو، بوتان سریلانکا و نپال شرکت کردند.

وزیر خارجه پاکستان در مورد این نشست گفت: «سشما سوارج» وزیر خارجه هند پیش از اتمام جلسه، نشست را ترک کرد و ممکن است دلیل آن بیماری او باشد.

وی تصریح کرد: وزیر خارجه هند در مورد افزایش همکاری‌های منطقه ای سخن گفت ولی سوال ما این است که وقتی دولت دهلی‌نو حتی حاضر نیست مذاکره کند و گفتگو میان دو کشور را به صورت یک جانبه لغو می‌کند آیا امکان افزایش همکاری‌های منطقه‌ای وجود دارد.

شاه محمود قریشی گفت: این رفتار هند مانع به نتیجه رسیدن اهداف سارک است و باعث می شود که همکاری‌های منطقه‌ای متوقف شده و کشورها علیه یکدیگر جناح بگیرند.

وی افزود: اسلام آباد مایل است جلسات سارک نتایج خوبی در برداشته باشد و کشورهای عضو این اتحادیه از این نتایج مثبت بهره مند شود ولی متاسفانه بدبینی و فرار از مذاکره باعث شده تا نتیجه قابل مشاهده‌ای به دست نیاید.

فوتبال جهان| ادامه جنگ ژوزه مورینیو و رسانه‌ها با برگزاری نشست خبری ۳ دقیقه‌ای!
مشاهده

معاون حزب تحریک انصاف اظهار داشت: سشما سوراج تنها نیم ساعت در جلسه حضور داشت و حتی حاضر نشد با رسانه‌های هندی صحبت کند.

این در حالی است که وزرای خارجه دیگر کشورهای عضو اتحادیه اعلام کردند که اگر دولت‌های اسلام آباد و دهلی نو مایل باشند آنها حاضرند میانجگری کرده و مشکلات موجود را حل کنند.

قرار است «شاه محمود قریشی» فردا در اجلاس سازمان ملل سخنرانی کند و بیان مسئله کشمیر یکی از مهم‌ترین محورهای سخنرانی او خواهد بود.