همه چیز عادی بود و رژه درحال برگزاری؛ عکاسان و خبرنگاران مشغول پوشش زنده برنامه و مردم نیز درحال تماشای اقتدار نظامی کشور بودند.

صدای گلوله آمد، هیچکس نمی‌دانست از کجا و از سوی چه کسی درحال شلیک است. به گفته شاهدان عینی ابتدا همه فکر می‌کردند مانور است ولی اینگونه نبود. چند نفر با لباس مبدل به سوی سربازان و نیروهای امنیتی که درحال انجام رژه بودند شلیک کردند.

سپس نزدیکتر آمدند و به سمت حضار و مردمی که به تماشای رژه آمده بودند نیز شلیک می‌کردند. برای‌شان مهم نبود به سوی چه کسی شلیک می‌کنند؛ زن، کودک4 ساله و یا نوجوان… تنها با دل‌های پر از کینه و تاریک به سوی مردمی شلیک می‌کردند که از کودکی نام حسین(ع) ذکر لب‌شان و مرام حسینی مکتب‌شان است.

مراسم رژه نیروهای امنیتی اهواز تنها در چند دقیقه به میدان تیراندازی تبدیل شد. سربازان بدون اسلحه سپر جان مردم می‌شدند تا مبادا خانه‌ای بی‌فرزند یا بی‌مادر شود. همه یک تن و یک روح شده بودند و برای نجات یکدیگر از آن منطقه خود را در تیررس تروریست قرار می‌گذاشتند.

خبرنگاران و عکاسان خبری نیز در این بین برای نشان دادن مظلومیت این واقعه و حقیقت ماجرا با دوربین‌های خود تصاویری را به ثبت رساندند که چشم جهان را به سوی مظلومیت مردم در جریان اتفاق آن روز باز و حواس تمام دنیا را به خود جلب کرد.

عکاسان خبری در آن به اصلی‌ترین وظیفه خود یعنی ثبت حقیقت و فریاد آن از طریق تصویر وفا کردند و در معرکه‌ حادثه تنها به فکر به ثبت رساندن مظلومیت هم‌استانی‌ها و همشهری‌هایشان بودند.

فوتبال جهان| برنده توپ طلای امسال از دید ادن اِزار
مشاهده

نواسان آمار و اطلاعات

اما دراین بین باز هم اخبار ضد ونقیض به دست مردم می‌رسید و در یکی از شایعه‌ها خبر کشته شدن یک خبرنگار منتشر شد. به سرعت از سوی مدیر مسئول آن رسانه حضور خبرنگار نامبرده تکذیب شد.

در گفت‌و گوی اولیه معاون سیاسی امنیتی استانداری تعداد شهدا را 11  نفر اعلام کرد اما با توجه به وخامت حال مجروحان تعداد نهایی شهدای حادثه به25 نفر رسید و مجروحان نیز60 نفر بودند.

می‌توان به جرأت گفت که هدف تروریست‌ها برهم زدن وحدت بین اقوام ایرانی و مخصوصا خوزستانی بود اما در تشییع باشکوه این شهدا تمام دنیا به چشم خود دید که چگونه خوزستانی‌ها دوشادوش یکدیگر در این غم بزرگ کنار هم بودند.

امروز هفتمین روز شهادت شهدای حادثه تروریستی اهواز است؛ به سرعت چشم برهم زدنی هفت روز از شهادت مظلومانه این عزیزان می‌گذرد و هفت روز است که ایران در غم از دست دادن جوانان بی‌گناه خود به سوگ نشسته است.

هفت روز است که تمام وطن دوباره به چشم خود دید که چگونه خون لر، عرب، بختیاری و حتی محمد طاهای کوچک اصفهانی ریخته شد و در رگ‌های غیرت مردان این سرزمین برای انتقامی فراموش ناشدنی جاری شد.

سید حسین سواری برادر شهید سید حسن سواری در مراسم هفتمین روز از شهادت برادر خود اظهار می‌کند: سپاس خدا را که بر ما منت گذاشت تا برادرم به شهادت برسد و ما را سرافراز کند. او از کودکی در مسجد محله فعالیت داشت و همیشه برای دوستانش الگو بود.

وی افزاید: از کودکی عشق به وطن و نظام جمهوری اسلامی داشت و یادگیری قرآن را آغاز کرد. ما به عنوان عرب ایرانی به این شهادت و به نظام جمهوری اسلامی افتخار می‎کنیم و در این راه قدم برمی‌داریم.

تبریز| ۵ برنامه نوسازی برای حذف مدارس خشتی و گلی در دستور کار سازمان نوسازی است
مشاهده

برادر شهید16 ساله سید حسن سواری بیان می‌کند: با شهادت برادرم تنها ما عشق‌مان به جمهوری اسلامی بیشتر شد و بیشتر از گذشته حامی جمهوری اسلامی تا آخرین قطره خون شدیم. پیام ما به رهبرمان امام خامنه‌ای این است که در مسیر ایشان حرکت خواهیم کرد و مدافع انقلاب می‌مانیم.

وی ادامه می‌دهد: هیچوقت اجازه نمی‌دهیم تا دشمنان از ما سوءاستفاده کنند همچنین پیام ما به دشمنان این است که گمان نکنند ما از غم از دست دادن عزیزان‌مان ناراحت هستیم. ان شاءالله من نیز به فیض شهادت نائل شوم زیرا ما همه ملتی هستیم که برای شهادت پیشی می‌گیریم.

همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند ما ملتی هستیم که اگر ما را بکشند ما بیدارتر می‌شویم و براستی که اکنون ملت ما بیدارتر از همیشه عاشق راه شهادت و خدمت به وطن است.

برادر شهید اسماعیل شفیع‌نژاد  می‌گوید: این حمله ناجوانمردانه بود یعنی حتی سربازان و افرادی که به شهادت رسیدند حتی نمی‌توانستند از خودشان دفاع کنند. اسماعیل ما جوانی با ایمان و با معرفت بود و همیشه از شهادت صحبت می‌کرد. بلاخره نیز همان چیزی شد که خودش می‌خواست و به شهادت رسید.

وی عنوان می‌کند: اسماعیل جوانی تحصیل کرده بود و او همیشه به همه درباره دفاع از وطن می‌گفت تا جایی که همه دوستان و آشنایان می‌دانستند که اگر جنگی رخ بدهد اسماعیل برای دفاع آماده است.

بهمن شفیع‌نژاد ادامه می‌دهد: داغ رفتن او تا ابد بر دلمان می‌مانند اما ما در راه خدا این هدیه عزیز را دادیم و برای انتقام خون شهدای‌مان آماده‌ایم.

باسماعیل‌های خوزستانی در روز حادثه تروریستی در راه اسلام و برای بقای اسلام ناب محمدی جانشان پیشکش شد تا خیال خام کسی برای برهم زدن اتحاد، امنیت و همدلی مردم این سرزمین نقشه شوم نکشد.

حمیدرضا گرشاسبی: عظمت پرسپولیس به نمایش درآمد/ هواداران چند روز است خواب و آرامش ندارند
مشاهده

در دل خوزستان تا ابد داغ خواهند ماند و تا ابد خوزستانی‌ها برای دل‌های بی‌قرار مادران عزادار است اما بی‌شک انتقام خون فرزندان ایران زمین را می‌گیریم تا دشمن خوب بفهمد که ایران را نمی‌تواند به سوریه و عراق تبدیل کنند و به جان، مال و ناموس‌مان دست درازی کند زیرا تاریخ فریادهای غیرت مردان ایرانی را خوب بخاطر دارد.