تشخیص صحیح تناژ پوست و به‌تناسب آن انتخاب رنگ صحیح لباس کمی دشوار است. به‌طورکلی رنگ پوست به دو گروه سرد و گرم تقسیم می‌شود که هرکدام از این گروه‌ها دارای تناژهای مختلفی می‌باشند؛ اما برای یک انتخاب صحیح لازم نیست خیلی وارد جزئیات شوید؛ تنها کافی است بدانید پوست شما روشن، معمولی یا تیره است.
برای تعیین تناژ می‌توانید پوست خود را با یکی از فصول سال مقایسه نمایید به‌طور مثال افرادی که پوست بسیار روشن و سفید دارند زمستانی محسوب می‌شوند و تناژ پوستشان سرد است. همچنین رنگ رگ‌های روی مچ دست اگر سبز دیده شوند شما دارای پوستی گرم و اگر آبی دیده شوند شما پوستی با تناژ سرد دارید. در این مقاله ما سعی داریم با معرفی میانبرهایی بسیار سریع روش انتخاب لباس مناسب بر اساس این تناژهای متفاوت را بیان کنیم.

ترفندهایی برای انتخاب لباس در افرادی با پوست روشن

افرادی که پوستشان روشن است به‌طورکلی می‌توانند از لباس‌هایی بارنگ‌هایی ازجمله آبی، سبز، صورتی و بنفش استفاده کنند؛ همچنین استفاده از رنگ قرمز نیز برای این گروه مناسب است. استفاده از لباس‌های سفید برای این گروه حتی‌الامکان توصیه نمی‌شود.

1. آبی آسمانی

استفاده از لباس‌هایی با رنگ‌های پاستلی مثل آبی آسمانی، صورتی ملایم، سفید نعنایی، بژ روشن، پوست‌پیازی و غیره در کنار آرایش چشم دودی و رژ قرمز یک ترکیب بسیار مناسب برای افرادی است که تناژ پوستی روشن دارند.


2. نارنجی خردلی

استفاده از لباس‌هایی که دارای ترکیب‌های نارنجی و قهوه‌ای هستند مانند رنگ‌های خردلی، شتری، خاکی، بادامی و کاهی به‌ویژه کت‌های زمستانی؛ علاوه بر ایجاد نمایی کلاسیک و شیک در پوشش بانوان، یک پیشنهاد مناسب برای افرادی است که موهای بور و پوست روشن دارند.

راهنمای کامل نگهداری از لباس‌های زمستانی
مشاهده

3. سبز زمردی

استفاده از رنگ‌ زمردی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بانوانی است که پوست‌های بسیار روشن دارند این رنگ‌ پوست‌ سفید را جذاب‌تر نشان می‌دهد.

ترفندهایی برای انتخاب لباس در افرادی با پوست‌های گندمگون و برنزه

این دسته از افراد که شامل تعداد زیادی از زنان ایرانی هم می‌شود به‌راحتی می‌توانند از بیشتر رنگ‌ها استفاده کنند؛ اما باید دقت داشته باشند که از پوشیدن لباسی که هم‌رنگ پوستشان است به‌شدت خودداری کنند؛ برای مثال اگر کمی سبزه هستید هرگز لباس‌های زیتونی و سبز نپوشید.

1. رنگ‌های متالیک

استفاده از لباس‌هایی با تناژهایی مسی تا نقره‌ای یک ترکیب بسیار مناسب و جذاب برای پوست‌های برنزه و گندمی است.

2. لباس‌های خاکستری و سفید صدفی

این رنگ‌ها برای پوست‌های گندمگون بسیار مناسب می‌باشند. اگر پوست شما کمی تیره‌تر از حد نرمال است از خاکستری روشن و صدفی استفاده کنید و اگر کمی روشن‌تر است سراغ خاکستری زغالی بروید.

3. رنگ‌های نئونی یا فسفری

شاید در میان بانوان لباس‌هایی بارنگ‌های نئونی و نارنجی طرفدار زیادی نداشته باشند اما با توجه به انتخاب افراد مشهور دنیای مد این نوع لباس‌ها یکی از جذاب‌ترین پوشش‌های برای افرادی با تناژ پوستی گندمگون و برنزه است.

ترفندهایی برای انتخاب لباس در افرادی با پوست‌های تیره

استفاده از رنگ‌های خنثی و حتی گرم مانند قرمز و نارنجی پیشنهاد مناسبی برای این گروه است. همچنین رنگ‌های گچی و روشن موجب افزایش براق بودن و درخشندگی پوست افراد این گروه می‌شود. استفاده از لباس‌های براق برای این گروه اصلاً توصیه نمی‌شود.

1. رنگ‌های روشن

لباس‌هایی با رنگ‌های روشن مانند زرد لیمویی با ایجاد یک تضاد خوشایند در کنار پوست‌های تیره جلوه‌ای بی‌نظیر به پوشش شما می‌بخشد.

عضوی که هیچکس درباره آن با شما حرف نمی‌زند
مشاهده

2. استفاده از شال و روسری مناسب

استفاده از شال، روسری، کیف و دستمال‌گردن‌های پررنگ مانند آبی نفتی و آبی لاجوردی برای پوست‌های تیره موجب افزایش براق بودن چهره و شادابی آن می‌شود.