آموزش یوگای صورت، برای جوانی پوست

می‌دانید که در زندگی همه‌چیز حول سلامتی می‌چرخد و ورزش کردن می‌تواند بدن شما را به سمت سلامتی بیشتر سوق دهد. شاید جالب باشد اگر بدانید ورزش‌هایی وجود دارد که به غیر از اثر مؤثر بر سلامتی، روی جوانی و شادابی هم مؤثر است و شما را چندین سال جوان‌تر نشان می‌دهد. یوگا مخصوص صورت، نوعی ورزش صورت برای جلوگیری از افتادگی است که در این نوشته با آن آشنا می‌شوید.

یوگای صورت را بشناسید

خانم‌هایی هستند که سی دقیقه یوگای صورت را چندین بار در هفته انجام می‌دهند و سه سال جوان‌تر از دیگران به نظر می‌آیند. در این یوگا که چند سال است در جهان معروف شده، روی ماهیچه‌های صورت کار می‌شود. این نوع یوگا با تمرکز بر روی ماهیچه‌های صورت و پوست انجام می‌شود و تأثیر فوق‌العاده‌ای بر پوست دارد. وقتی فرد به سنی رسیده است که پوستش خاصیت ارتجاعی‌اش را از دست داده، غدد چربی‌اش کمتر فعالیت می‌کنند یا کلاژن سازی انجام نمی‌شود؛ این نوع یوگا به‌مثابه ورزش صورت برای جلوگیری از افتادگی باعث می‌شود لایه قوی روی پوست ایجاد شود و فرد جوان‌تر هم به نظر بیاید.

 روش‌های آرایش سریع برای مهمانی‌های نوروزی


روش‌های آرایش سریع برای مهمانی‌های نوروزی

جایگزین جراحی پوست

یوگا در کنار فرم دادن به بدن می‌تواند با استفاده از تمریناتی خاص برای حالت دادن به بدن و رفع مشکلاتی چون افتادگی و چین‌وچروک صورت استفاده شود. یوگا برای صورتی که در طول روز پر از تنش و استرس بوده، آرامش می‌آورد و عضلات صورت را به حالت اولیه و طبیعی خود برمی‌گرداند؛ در این حالت، دیگر نیاز به بوتاکس و جراحی پلاستیک وجود نخواهد داشت. جراحی پلاستیک ممکن است چین‌وچروک و خطوط نگران چهره را کاهش دهد، اما به علت ضعف عضلات، چین‌وچروک‌ها پس از مدتی برمی‌گردند. یکی از بهترین‌های ورزش صورت برای جلوگیری از افتادگی، این است که انگشت میانی و اشاره خود را به شکل حرف انگلیسی “V” قرار داده و زیر هر دو چشم خود در امتداد دو گوشه ابروها قرار دهید. با انگشتان خود به صورت فشار دهید و در همان حال سعی کنید چشمان خود را ببندید و ابرو‌ها را به سمت پایین حرکت دهید. برای دو ثانیه در این حالت باقی بمانید و مجدداً حرکت را بین هشت تا ده بار انجام دهید.

چه وقتی چی بپوشیم؟
مشاهده

رضایت خانم‌ها

جالب است بدانید خانم‌هایی که حرکات یوگای صورت را انجام دادند، از نتایج آن بر روی پوست و صورت خود راضی بودند و انجام این حرکات را در زمره فعالیت‌های روزمره خود قرار دادند؛ اما آنچه جالب‌تر است این است که تعداد بسیاری از افراد که انجام ورزش صورت برای جلوگیری از افتادگی را بیهوده می‌دانستند و آن را بی‌ارزش می‌خواندند پس از چند بار انجام آن‌ها خودشان با تمایل به سمت یوگا آمدند. یوگای صورت در حال حاضر هم یکی از روش‌های پرطرفدار زیبایی پوست است. کارشناسان معتقدند که این تمرین‌ها پوست را صاف و نرم می‌کند، خطوط چهره را از بین برده و به حفظ سلامت و درخشندگی پوست کمک می‌کند.

چند ورزش صورت برای جلوگیری از افتادگی

  • انگشت‌ها را به شکل حرف C انگلیسی در دو طرف چشم‌ها قرار دهید. سپس پیشانی را ریلکس کرده و چشم‌ها را کاملاً باز کنید. سه بار این کار را به مدت 10 ثانیه انجام دهید. این حرکت که به «جغد» معروف است، یکی از مهم‌ترین تمرین‌های صورت به شمار می‌رود. درحالی‌که “C” را با انگشتان در دو طرف چشم ایجاد می‌کنید باید کاملاً با آرامش و چشمانی کاملاً باز این کار را انجام دهید. همچنین موقع انجام حرکت جغد زمانی که چشم‌ها را به‌طرف بالا حرکت می‌دهید، نباید پیشانی‌تان دچار چروک شود.
  • انگشت اشاره و شست خود را بین گوشه چشم‌ها و زیر گونه قرار داده و فشار دهید. این تمرین را هشت بار و هر بار پنج ثانیه انجام دهید. مزیت این شیوه تمرینی تقویت عضلات گونه و جلوگیری از افتادگی صورت است.
  • درحالی‌که گردن را می‌کشید سر را به عقب خم کنید. سر را پایین آورده و دو بار دیگر این حرکت را تکرار کنید. سپس لب پایینی را به سمت جلو ببرید دست‌ها را روی گردن گذاشته و چانه را بالا ببرید. گوشه‌های لب را به سمت پایین بکشید. این حالت را به‌اندازه چهار نفس عمیق انجام دهید.
  • انگشت حلقه را در انتهای ابروها قرار دهید و به آرامی از گوشه تا پایین چشم به همه‌جا ضربه بزنید. عین همین حالت را در جهت مخالف یعنی از داخل به بیرون انجام دهید. در نهایت با ملایمت چهار مرتبه، زیر چشم را به سمت خارج از بینی بکشید.
  • با دهان بسته تا مقداری که می‌توانید لبخند بزنید و لب‌های خود در امتداد صورت بکشید، سپس بلافاصله لب‌های خود را برخلاف حرکت قبلی منقبض کنید و به هم بچسبانید به‌طوری‌که به کوچک‌ترین اندازه خود برسد. این حرکت را به تعداد 10 بار و هر بار به مدت پنج ثانیه انجام دهید. تمرین شماره چهار برای تقویت فک و چانه راه بسیار مؤثری است.
  •  روی صندلی مستقیم بنشینید و دست‌ها را روی پا‌های خود قرار دهید، با بینی نفس عمیق بکشید و نفس را در سینه حبس کرده، وارد دهان کنید. به صورت حرکات متناوب هوای حبس شده را بین گونه چپ و راست خود به مقدار هشت الی ۱۰ بار جابه‌جا کنید.
متولدین ماه تیر درچه خانه ای به آرامش میرسند؟
مشاهده