سامسونگ دو نام تجاری Galaxy Iris و Eyeprint را در آمریکا ثبت کرد

استفاده از سنسور اثر انگشت به جای وارد کردن رمز عبور امروزه در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها بسیار مرسوم شده است. سنسور تشخیص قرنیه چشم نیز به منظور تشخیص هویت تاکنون در برخی از محصولات به کار گرفته شده اما درصد استفاده از آن به اندازه سنسور تشخیص اثر انگشت نیست. اما به تازگی، سامسونگ دو نام تجاری مرتبط با فناوری تشخیص قرنیه چشم را در آمریکا به ثبت رسانده است.

فناوری قرنیه چشم در چند سال گذشته در جایگاه بعدی نسبت به اسکنرهای اثرانگشت قرار داشته و تاکنون فقط در چند گوشی هوشمند از این فناوری استفاده شده است. می‌توان گفت بیشتر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند امروزی از سنسور اثر انگشت در محصولات خود بهره گرفته‌اند. البته این گفته به معنی مرگ فناوری تشخیص قرنیه چشم نیست. اخیراً سامسونگ با عرضه گلکسی تب iris در هند از این سنسور بهره گرفته است اما محصول یاد شده به صورت انحصاری فقط برای هند و مشتریان تجاری ساخته شده است. با این حال به نظر می‌رسد که این غول فناوری کره‌ای تصمیم گرفته تا از سنسور تشخیص قرنیه چشم در محصولات بیشتری استفاده کند.

سامسونگ به تازگی دو نشان تجاری Galaxy Iris و Galaxy Eyeprint را در اروپا به ثبت رسانده و حالا این دو نام در آمریکا و کره جنوبی نیز ثبت شده‌اند. این گفته بدان معنا است که سامسونگ قصد دارد تا فناوری تشخیص قرنیه چشم را نه تنها در هند و اروپا بلکه در آمریکا و کره جنوبی نیز در محصولات خود مورد استفاده قرار دهد. در حالی که هنوز مشخص نشده که این فناوری در چه محصولاتی از سامسونگ به کار گرفته خواهد شد اما برخی معتقداند که سری بعدی گلکسی نوت، یعنی گلکسی نوت ۶ یا گلکسی نوت ۷، با این تکنولوژی همراه خواهد بود.

ماموریت ناسا برای رسیدن به آلفا قنطورس در سال ۲۰۶۹
مشاهده

سامسونگ چندین سال است که در حال آزمایش و بررسی فناوری تشخیص قرنیه چشم است. بر اساس اولین شایعات، اعلام شده بود که این فناوری در گوشی‌های هوشمند پرچمدار سال ۲۰۱۴ این شرکت به کار گرفته می‌شود. در آن زمان گفته می‌شد که گلکسی اس ۵ با سنسور تشخیص قرنیه چشم عرضه می‌شود، اما همانطور که می‌دانید این اتفاق رخ نداد و در عوض این محصول با سنسور اثر انگشت که با دکمه‌ی فیزیکی خانه یکپارچه شده بود روانه بازارها شد.

در واقع اولین گوشی‌هوشمندی که از سنسور تشخیص قرنیه بهره می‌برد Fujitsu Arrows NX F-04G بود که در سال ۲۰۱۵ در ژاپن و تحت قرارداد اپراتور محلی NTT DoCono عرضه شد. از زمان معرفی گوشی فوجیتسو تاکنون شاهد معرفی گوشی‌های هوشمندی که از سنسور تشخیص قرنیه بهره ببرند نبوده‌ایم. اما حالا با وارد شدن سامسونگ به این حوزه و در صورتی که این شرکت کره‌ای در پرچمداران بعدی خود از آن استفاده کند، مطمئنا شرکت‌های بیشتری از سنسور Iris در محصولات خود بهره خواهند گرفت. البته باید این نکته را در نظر داشته باشیم که صرفا ثبت یک نام تجاری در یک کشور به معنای عرضه حتمی یک محصول نیست. پس باید منتظر بمانیم و ببینیم که سامسونگ در محصولات پرچمدار آینده خود از این فناوری بهره خواهد گرفت یا خیر.

samsung

نظر شما در مورد فناوری تشخیص قرنیه چشم و استفاده از آن درد محصولاتشان گوشی های هوشمند چیست؟