تمام هفته را اگر بدو بدو دارید و وقت نمی‌کنید به خودتان برسید، آخر هفته‌ها حداقل نیم ساعت را برای خودتان نگه دارید. نمی‌رسید؟ به دو تا ربع ساعت تقسیمش کنید؛ یک ربع برای پنجشنبه و یک ربع برای جمعه تا ماسک خانگی درست کنید، به پوستتان برسید و خستگی یک هفته طاقت‌فرسا را از سلول‌هایش به درکنید. این هفته طرز تهیه دو ماسک خانگی را به توصیه مجله Self برایتان آماده کرده‌ایم.

1. آب‌رسان قوی برای پوستی سرحال و شاداب

مواد لازم: نصف آووکادوی رسیده، یک قاشق چای‌خوری ماست ارگانیک، یک قاشق چای‌خوری عسل

این ماسک خانگی برای از بین بردن تنش‌هایی که طی هفته به شما وارد شده و روی پوستتان تأثیر داشته مناسب است و هم‌زمان یک مرطوب‌کننده و آب‌رسان قوی هم هست که باعث شفاف شدن و احساس تازگی پوست می‌شود. برای درست کردن این ماسک، نصف آووکادو را له کنید تا نرم شود. بعد ماست و عسل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا حالت خمیر مانند پیدا کند؛ خمیری که خیلی سفت نباشد و راحت روی پوست قرار بگیرد. این خمیر را روی پوستتان بزنید و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند. اگر دوست دارید میزان آب‌رسانی ماسک خانگی تان را افزایش دهید یک یا دو قاشق چای‌خوری روغن‌زیتون به ترکیبات ماسک اضافه کنید. نتیجه این کار نرمی بیشتر پوست صورت خواهد بود.

2. بستن درمنافذ باز با کلید تخم‌مرغ

مواد لازم: سفیده تخم‌مرغ، یک قاشق چای‌خوری آب‌پرتقال، نصف قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه.

پروتئین‌های موجود در سفیده تخم‌مرغ برای بهبود وضعیت پوست چرب عالی عمل می‌کنند. ضمن اینکه ترکیبات موجود در سفیده تخم‌مرغ، منافذ باز پوست را تنگ می‌کند و باکتری‌های ایجاد کننده جوش صورت را از بین می‌برد، پس این ماسک به نوعی یک ماسک خانگی برای جوش است که می‌تواند آکنه‌ها را هم کم کند.
برای تهیه ماسک خانگی از بین برنده جوش، سفیده تخم‌مرغ را با آب‌پرتقال ترکیب کنید که سرشار از ویتامین سی است. سپس زردچوبه را اضافه کنید که خاصیت همسان‌سازی تناژ پوست را دارد و پوست را یک‌دست می‌کند. این ماسک را برای مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارید و به محض خشک شدن آن را بشویید.

ماسک صورت خانگی با عسل
مشاهده

هشدار: زردچوبه می‌تواند روی رنگ پوست تأثیر بگذارد. بهتر است هرچند دقیقه یک بار گوشه صورتتان را چک کنید تا پوستتان رنگ نگرفته باشد و اگر متوجه تغییر رنگ شدید صورتتان را بشویید. مراقب ریختن این ماسک روی لباس هم باشید چون لکه این ماسک به راحتی برطرف نمی‌شود؛ بنابراین می‌توانید یک تی‌شرت قدیمی را که دیگر به دردتان نمی‌خورد، مخصوص وقت‌هایی بگذارید که قرار است از ماسک‌های مختلف استفاده کنید.