کانتورینگ صورت یا متقارن سازی طی چند سال اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده که منجر به زیبایی و تقارن بیشتر چهره می‌شوند. کانتورینگ کار سختی نیست؛ کافی است فرم صورت خود را بشناسید و بر اساس آن دست‌به‌کار کانتور کردن شوید. در این نوشته که بر اساس مقاله‌ای از وب‌سایت makeup.com انتخاب شده، اصول کانتورینگ بر اساس فرم صورت را آموزش داده‌ایم.

کانتورینگ صورت برای فرم لوزی

فرم صورت لوزی گوشه‌های نسبتاً تیز دارد و طول آن نسبت به عرضش نسبتاً بیشتر است. اگر فرم صورتتان شبیه لوزی است، زیر خط گونه را کانتور کنید. کانتورینگ را از برجستگی گونه‌ها شروع کرده و به سمت داخل و اواسط خط گونه بیایید. خط کانتور را محو کنید. این کار به صورتتان بعد طبیعی می‌دهد و نمی‌گذارد رد کانتور روی صورتتان بماند و آرایشتان غیرطبیعی به نظر برسد.

کانتورینگ صورت قلبی

صورت قلبی شکل، انحناهای زیادی دارد. اگر آن‌قدر خوش‌شانس هستید که فرم صورتتان قلبی باشد، بالای پیشانی را به شکل عدد 3 انگلیسی کانتور کنید. زیر استخوان گونه و نوک تیز چانه را کانتور کنید. استفاده از یک براش یا برس مخصوص آرایش با سایز بزرگ به همراه پودر برنزه طبیعی، نتیجه بسیار خوبی می‌دهد.

کانتورینگ صورت بیضی

برای اینکه صورت بیضی شکل را از حالت کشیده دربیاورید و درعین‌حال به آن زاویه بدهید، پودر کانتور را دو طرف پیشانی و زیر خط گونه بزنید. مطمئن شوید این خطوط را خوب محو می‌کنید؛ در غیر این صورت، چهره‌تان غیرعادی به نظر خواهد رسید.

کانتورینگ صورت گرد

خانم‌هایی که صورت گرد دارند باید گونه‌ها، کناره‌های پیشانی، زیر خط گونه و خط چانه را کانتور کنند تا به‌صورت بعد و زاویه بدهند؛ چون صورت گرد هیچ زاویه‌ای ندارد. یادتان باشد تمام خطوط کانتور را به خوبی محو کنید تا خط واضحی روی صورت باقی نماند.

کانتورینگ صورت مربعی

اگر فرم صورتتان مربعی است؛ یعنی طول و عرض آن تقریباً یکسان است و در گوشه‌های صورت شاهد زاویه هستید. در این صورت کناره‌های پیشانی، تمام خط چانه و زیر خط گونه را کانتور کنید تا کمی از تیزی زاویه‌های صورتتان کم کنید و درعین‌حال بعد صورت را از بین نبرید.

قوانین کانتورینگ صورت

چهار قانون ساده اما مؤثر در زمینه کانتورینگ صورت وجود دارد که رعایت کردنشان باعث حرفه‌ای‌تر شدن آرایش شما خواهد شد:
قانون شماره 1: حتماً قبل از آرایش از پرایمر و مرطوب‌کننده استفاده کنید. مهم است که کانتورینگ را روی پوست تمیز و صاف شروع کنید تا نتیجه خوبی به دست آورید.
قانون شماره 2: محصولات و براش‌های مناسب را تهیه کنید چون کانتورینگ به محصولات و ابزار تخصصی خودش نیاز دارد. توجه داشته باشید کرم پودر، موس یا پنکیک مورد استفاده‌تان با رنگ پوستتان هماهنگ و پودر کانتور چند درجه تیره‌تر از رنگ پوستتان باشد. سعی کنید برس یا براش کانتورینگ را از سایر براش‌هایتان جدا کنید.
قانون شماره 3: محصولات تیره‌تر را برای پوشاندن پیشانی و گوشه‌های خارجی گونه مورد استفاده قرار دهید یا نهایتاً در نقاطی که در تصاویر بالا دیدید. سایر نقاط صورت را تیره نکنید.
قانون شماره 4: حتماً خطوط برنزه و کانتور شده را محو کنید و نگذارید به چشم بیایند.

راهنمای کامل خرید تخت نوزاد
مشاهده