استفاده از لوازم آرایشی مثل هایلایتر و کانتور تا همین چند سال پیش به دنیای بازیگران و چهره‌ها محدود بود که گریمورهای اختصاصی داشتند و قرار بود جلوی دوربین بدرخشند؛ اما مدتی است شرایط تفاوت پیدا کرده است. آرایش صورت افراد غیر مشهور هم به دلیل استفاده از بعضی لوازم آرایش حرفه‌ای‌تر و طبیعی‌تر شده است. در این مقاله که از سایت Makeup انتخاب شده است، یاد می‌گیرید کانتور، هایلایتر، کانسیلر، رژ گونه و برنزر باید روی کدام قسمت‌های صورت قرار بگیرند که بهترین نتیجه را بدهند.

استفاده از کانسیلر

در آرایش صورت ، اگر از کانسیلر تنها برای پوشاندن لکه‌های صورت یا سیاهی زیر چشم استفاده می‌کنید، کاربردهای دیگرش از دستتان در رفته است. اگر از تمام پتانسیل کانسیلر استفاده کنید به وسیله آرایشی تبدیل می‌شود که می‌تواند به عنوان یک روشن کننده عالی مورد استفاده قرار گیرد و ساختار طبیعی صورت را برجسته کند. تجربه آرایشی‌تان را با استفاده از کانسیلر در نقاطی که در عکس مشخص شده است، به اوج خود برسانید. گوشه‌های دهان را جا نیندازید.

استفاده از هایلایتر

محصولات براق کننده‌ای مثل هایلایترها، اخیرا برای خودشان برو و بیایی راه انداخته‌اند. استفاده از هایلایتر ویژگی‌های چهره شما را برجسته می‌کند و بیشتر نشان می‌دهد؛ به شرطی که بدانید چطور از آن استفاده کنید. مطابق شکل، بخش‌هایی از صورتتان را که در تصویر مشخص شده است، با استفاده از هایلایتر روشن کنید تا بهترین نتیجه را از آرایش صورتتان بگیرید.

استفاده از رژ گونه

رژ گونه از معدود لوازم آرایشی است که می‌تواند ظرف چند ثانیه چهره خسته را تبدیل به چهره‌ای تازه و شاداب کند. نکته مهم این است که یادمان باشد از رژ گونه فقط روی گونه‌ها استفاده کنیم، نه روی پیشانی و چانه. این اشتباهی است که خیلی از خانم‌ها هنگام استفاده از رژ گونه مرتکب می‌شوند.

پیشنهادهایی برای دکوراسیون رنگی آشپزخانه
مشاهده

استفاده از کانتور

مدتی می‌شود که کانتورینگ از دنیای گریم خارج شده و پا به دنیای زندگی روزمره گذاشته است. کانتور کردن مخصوص پوشاندن نقایص صورت یا تغییر شکل آن‌ها به فرم دلخواه است. صورتتان را بر اساس تصویر کانتور کنید. یادتان باشد باید خطوط کانتور را به خوبی محو کنید، در غیر این صورت آرایشتان غیر طبیعی به نظر می‌رسد..

استفاده از برونزر

برای داشتن صورت برنزه لازم نیست حتما زیر اشعه‌های خورشید قرار بگیرید و به خودتان ضرر بزنید یا مرتب به سولاریوم بروید. با خرید یک برونزر براق و ملایم، می‌توانید چهره‌تان را در کمترین زمان ممکن برنزه کنید؛ بدون اینکه بخشی از آن روشن‌تر از بخش دیگرش باشد! کافی است نقاطی که در تصویر مشخص شده است را با برنزر تیره کنید و بعد محوشان کنید. معمولا رژ لب‌های ملایم صورتی می‌توانند تکمیل کننده‌های خوب آرایش صورت برنزه در فصل بهار و تابستان باشند.