معمولاً وقتی صحبت از ماسک صورت خانگی می‌شود؛ کمتر کسی به درست کردن ماسک گیلاس فکر می‌کند؛ درحالی‌که گیلاس خواص بسیار خوبی مثل خاصیت روشن‌کنندگی پوست دارد و نقاط تیره سطح آن را کاهش می‌دهد. ماسک گیلاس همچنین ضد جوش است، خاصیت بازسازی‌کننده دارد و مرطوب‌کننده بسیار خوبی محسوب می‌شود. برای ساختن ماسک صورت با این میوه از این مقاله کمک بگیرید.

ماسک جوان‌کننده پنج دقیقه‌ای

برای اینکه خواص توت‌فرنگی را هم به ماسک صورت با گیلاس  اضافه کنید، سه عدد توت‌فرنگی له شده را به پنج گیلاس له شده اضافه کنید و خوب هم بزنید. مخلوط به دست آمده را به مدت پنج دقیقه روی پوست صورتتان بگذارید و بعد بشویید. این ماسک خاصیت جوان‌کنندگی دارد.
نکته: اگر مطمئن نیستید نسبت به توت‌فرنگی حساسیت دارید یا نه، این ماسک را اول روی ساعد دستتان بگذارید و تست کنید.

معجزه ماست و گیلاس

یکی از مواد خوراکی خوبی که می‌توانید برای گرفتن نتیجه بهتر از ماسک صورت با گیلاس به آن اضافه کنید، ماست است. یک مشت گیلاس را له کنید و سپس دو تا سه قاشق ماست کم چرب به آن اضافه کنید و هم بزنید. این مخلوط را به مدت 20 الی 30 دقیقه روی صورتتان بگذارید تا باعث جوان‌سازی پوست و شفاف شدن آن شود.
نکته: اضافه کردن شکر دانه درشت به این ماسک، قابلیت لایه‌برداری به آن می‌دهد.

ماسک صورت با گیلاس و لیمو

برای درست کردن یک ماسک صورت با گیلاس که خاصیت شفاف کنندگی و مرطوب‌کنندگی بالایی داشته باشد، کافی است چند عدد گیلاس را له کنید و بعد یک قاشق چای‌خوری عسل ارگانیک را به همراه چند قطره آب لیموی تازه به آن اضافه کنید. این ترکیب را هم بزنید و وقتی حالت خمیر مانند پیدا کرد آن را روی صورتتان بگذارید. بعد از یک ربع الی 20 دقیقه ماسک را با آب ولرم بشویید و صورتتان را به آرامی خشک کنید.
نکته: اگر دوست دارید رد خطوط و چین و چروک صورتتان را کم کنید این ماسک را بدون حضور لیمو و با ترکیب یک مشت گیلاس له شده و یک قاشق چای‌خوری عسل ارگانیک تهیه کنید و به مدت 20 دقیقه روی صورتتان بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید.

انتخاب لباس زیر برای باردارها
مشاهده

ماسک لایه‌بردار با جو دو سر

یک روش دیگر برای تهیه ماسک صورت با گیلاس که خاصیت لایه‌برداری داشته باشد، اضافه کردن بلغور جو دو سر به آن است. برای این ماسک کافی است به اندازه دو قاشق چای‌خوری آب گیلاس را بعد از له کردن آن جدا کنید و یک قاشق چای‌خوری بلغور جو دو سر را به آن اضافه کنید. این مخلوط را تنها به مدت پنج دقیقه روی پوست صورتتان بگذارید. بعد از این مدت صورتتان را بشویید تا سلول‌های مرده از آن جدا شوند.

اضافه کردن خاصیت هلو

برای افزودن خواص ماسک هلو به ماسک صورت با گیلاس، یک هلوی رسیده و بدون هسته را به همراه هشت یا 9 گیلاس بدون هسته داخل مخلوط‌کن یا غذا ساز بیندازید و بگذارید خوب مخلوط شود. ماسک به دست آمده را به مدت 20 دقیقه روی پوست صورت بگذارید تا چین و چروک‌ها را کاهش دهد.