مدل آرایش صورت شما تأثیر زیادی روی برجسته کردن زیبایی‌ها و جذاب‌تر نشان دادنتان دارد. اگر بعد از گذراندن دوران بارداری، صورتتان چاق شده یا به طور کلی صورت توپُری دارید، از این پنج نکته مهم که در این مقاله برایتان فراهم کرده‌ایم، استفاده کنید و نحوه درست آرایش صورت چاق را یاد بگیرید.

مدل آرایش صورت به ساده‌ترین شکل

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای داشتن مدل آرایش صورت خود انجام دهید، آرایش صحیح چشم‌هاست. برای این کار از ریمل مشکی به جای ریمل‌های رنگی استفاده کنید و سراغ سایه چشم تیره و اسموکی بروید. اگر بتوانید آرایش چشم‌ها را درست انجام دهید، بخش مهمی از کار را انجام داده‌اید؛ بنابراین اولین راهی که پیش رو دارید، ریمل و سایه تیره است.

بهترین مدل خط چشم برای شما

اگر از طرفداران سایه‌های تیره نیستید، حتماً یک سایه متالیک به همراه خط چشم مشکی در کیف لوازم آرایشتان داشته باشید. برای انجام این مدل آرایش صورت پشت پلک را با استفاده از یک سایه متالیک که ترجیحاً با رنگ لباستان وجه تشابه دارد، براق کنید و بعد سراغ خط چشم مشکی تیره بروید. بهتر است گوشه‌های خط چشمتان بلند و نازک باشد تا صورتتان را متناسب‌تر نشان دهد. در نهایت از ریمل پر برای تکمیل این مدل آرایش چشم استفاده کنید. یادتان باشد یکی از رمزهای موفقیت شما، بردن توجه مخاطب به سمت چشم‌هاست.

 

مدل ابروی مناسب صورت چاق

ابرویتان در جهت دادن به مدل آرایش صورت شما تأثیر زیادی دارد. یکی از بهترین‌های مدل ابرو برای صورت‌های گرد و چاق، ابروی کمانی یا هشتی است. هر چه ابروهایتان پهن باشد، بهتر است؛ بنابراین لازم است برای اصلاح درست ابروهایتان سراغ کسی بروید که علاقه‌ای به نخ کردنشان ندارد و مدل دادن به آن‌ها را خوب بلد است. بعد از اینکه مدل ابروهایتان را اصلاح کردید نوبت به تهیه یک مداد ابرو یا پالت سایه ابرو می‌رسد. سراغ رنگ‌های تیره بروید و داخل ابروهایتان را با استفاده از مداد یا سایه تیره کنید.

بهترین رنگ رژ گونه

این روزها برای گریم صورت چاق از کانتورینگ و هایلایت استفاده زیادی می‌شود و در نهایت می‌توان از رژ گونه مناسب هم استفاده کرد. برای کانتورینگ صورت چاق می‌توان از روش کانتورینگ صورت گرد استفاده کرد. برای رژ گونه به خصوص در فصل‌های گرم سال بهترین رنگ هلویی و صورتی است. بهتر است در این مدل آرایش صورت، رژ گونه زدن را از استخوان گونه شروع کرده و بلافاصله با رسیدن به برجستگی گونه تمام کنید. لازم نیست از مقدار زیادی رژ استفاده کنید، چند ضربه سریع با مقدار مناسبی از پودر یا استیک کافی است.

خط لب بکشید

معمولاً افرادی که صورت‌های چاقی دارند، لب‌های توپُری هم دارند. اگر شما هم جزو این دسته هستید از خط لب به نفع زیبایی بیشتر مدل آرایش صورتتان کمک بگیرید؛ فقط به خاطر داشته باشید به هیچ وجه نباید روی لب بالا خط بکشید و کشیدن خط روی لب پایین به تنهایی کافی است. در غیر این صورت مدل آرایش صورت شما خراب می‌شود و به نظر اغراق شده و عجیب می‌رسد.
بهتر است بین رنگ رژ گونه و رنگ رژ لبتان هماهنگی وجود داشته باشد. رژ لب‌های هلویی یا صورتی ملایم برای آرایش روز شما بسیار مناسب هستند. استفاده از رژ لب‌های تند را به مهمانی‌های شبانه موکول کنید.

انتخاب لباس زیر برای باردارها
مشاهده