شناخت رژ لب مناسب رنگ پوست، علاوه بر اینکه کار خرید را آسان می‌کند، به زیبایی بیشتر شما هم کمک خواهد کرد. در این مقاله تلاش می‌کنیم بر اساس رنگ پوستتان، تناژهای رنگ مناسب رژ لب را معرفی کنیم و به چند نکته مهم موقع خرید رژ لب هم اشاره کنیم.

رژ لب مناسب رنگ پوست، اختلاف یک‌درجه‌ای

بهترین رژ لب مناسب رنگ پوست، تنها یک تا دو درجه با رنگ طبیعی لب‌ها تفاوت دارد. برای اینکه بدانید رنگ رژتان به شما می‌آید یا نه آن را روی لب پایینتان امتحان کرده و رنگش را با لب بالا مقایسه کنید؛ اگر اختلاف تناژ رنگ لب بالا و پایین خیلی زیاد بود، قید خرید رژ را بزنید.

تأثیر رنگ رژ روی حجم دهی

درست مثل تأثیری که رنگ‌ها روی چاقی یا لاغری بدن می‌گذارند، رنگ رژ لب هم روی حجیم به نظر رسیدن یا نرسیدن لب‌ها تأثیرگذار است. رژ لب‌های تیره و مات اغلب باعث نازک به نظر رسیدن لب‌ها می‌شوند؛ درحالی‌که رژ لب‌های روشن و براق به لب‌ها حجم می‌دهند.

تشخیص تناژ پوست

قبل از هر چیز انتخاب رژ لب مناسب رنگ پوست، نیاز به شناسایی تناژ پوست دارد. برای اینکه بتوانید تشخیص دهید تناژ پوستتان امکان استفاده از چه رنگ‌هایی را به شما می‌دهد، با استفاده از روش‌های مختلف، اول سرد، گرم یا خنثی بودن پوستتان را مشخص کنید. این روش‌ها شامل موارد متنوعی مثل استفاده از زیورآلات طلا و نقره، مشاهده رگ دست زیر نور طبیعی، کارکرد کاغذ سفید برای مشخص کردن تناژ و موارد دیگر می‌شود.

رنگ رژ لب برای پوست روشن

اگر رنگ پوستتان روشن یا سرد است، رژ لب مناسب رنگ پوست شما شامل طیف متنوعی از رنگ‌های بژ، هلویی، قرمز مرجانی، صورتی روشن و رنگ‌های خانواده Nude می‌شود که به شدت کم‌رنگ و ملایم هستند.

جدیدترین مدل ست های مانتو زرد
مشاهده

رژ لب مناسب پوست گندمی

رژ لب مناسب رنگ پوست کسانی که گندمگون هستند یا درجه تیرگی‌ پوستشان متوسط است، رژ لب بنفش متمایل به ارغوانی، قرمز روشن و قرمز تیره است. این رنگ‌ها انرژی بیشتری به صورت افراد گندمگون می‌دهند.

رژ لب مناسب پوست برنزه

اگر رنگ پوستتان تیره است یا به تازگی برنزه کرده‌اید، به هیچ عنوان سراغ رژ لب‌هایی که تناژ قهوه‌ای یا بنفش دارند، نروید. در عوض رژ لب مناسب رنگ پوست شما، رژی است که تناژ نارنجی داشته باشد. قرمز مرجانی و صورتی تیره هم جزو رنگ‌هایی هستند که به پوستتان می‌آیند.

نکات مهم قبل از خرید

برای اینکه بتوانید بهترین رنگ رژ لب را انتخاب کنید، لازم است به نکات زیر دقت داشته باشید:
1 بیشتر کسانی که می‌خواهند رژ لب بخرند، برای اینکه مطمئن شوند رنگ رژ لب مناسب رنگ پوست آن‌هاست، رژ را روی مچ دست یا کنار انگشت شست می‌کشند و امتحان می‌کنند. درحالی‌که بهترین نقطه‌ای که می‌تواند تناسب بین رژ و رنگ پوست را نشان دهد، نوک انگشت‌هاست.
2. قبل از خرید رژ تازه، حتماً تمام رژ قبلی را از روی لب‌هایتان به خوبی پاک کنید. در غیر این صورت ممکن است در تشخیص رنگ اصلی دچار اشتباه شوید.
3. مطمئن شوید جایی که در حال تست کردن رژ لب در آن هستید، از نور طبیعی کافی برخوردار است.
4. بهتر است رژ لب را با کمترین آرایش یا بدون آرایش امتحان کنید تا مطمئن شوید رنگ آن به شما می‌آید.
5. برای آرایش روزانه صورت، بهتر است یا روی آرایش چشم‌ها مانور دهید یا روی آرایش لب‌ها. ترکیب کردن هر دوی این‌ها با هم آرایش شما را برای مهمانی‌های رسمی شبانه مناسب می‌کند.

لاک ناخن و انواع مدل های آن
مشاهده