محققان نجوم دورترین کهکشان را شناسایی کردند

بررسی فضا و ستاره‌ها مانند سفر در زمان است، هر چه که بیشتر آن را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که این سفر بی‌پایان و بی‌مقصد است. حال یک تیم از محققان نجوم به رهبری ستاره شناسان دانشگاه Yale و UC Santa Cruz اعلام کرده که موفق به شناسایی دورترین کهکشان جهان شده‌اند. این کهکشان که EGS-zs8-1 نام دارد، در فاصله ۱۳ میلیارد سال نوری از زمین قرار دارد.

 برای واضح‌تر شدن شناسایی دورترین کهکشان جهان، ستاره‌شناسان اعلام کرده‌اند که جهان خودش ۱۳.۸ میلیارد سال سن دارد. به این معنی که کهکشان‌ زمانی شروع به فرم دادن به ستاره‌ها کرده که جهان تنها ۵ درصد از سن کنونی خود را داشته است؛ در حقیقت این اتفاق ۶۷۰ میلیون سال پس از مهبانگ روی داده است.

 پاسکال اوچ -یکی از ستاره‌شناسان دانشگاه Yale در بیانیه‌ای گفت:

کهکشان  EGS-zs8-1 در حال حاضربیش از ١٥ درصد از جرم کهکشان راه شیری را تشکیل داده است.

نشریه‌ی Astrophysical Journal Letters نتایج تحقیق این ستاره‌شناسان را در روز پنجم ماه مِی منتشر کرده است. این ستاره‌شناسان برای اولین بار کهکشان EGS-zs8-1 را توسط تلسکوپ هابل شناسایی کردند و سپس توسط تلسکوپ MOSFIRE وجود قطعی آن را تایید کردند. در حالی که تشخیص این کهکشان چندان هم سخت به نظر نمی‌رسید زیرا می‌توان گفت پرنورترین عنصر در جهان است.

زمانی که تلسکوپ جیمز وب در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شود، محققان قصد دارند تا تحقیقات بیشتری بر روی این کهکشان و این که چگونه کهکشان EGS-zs8-1 کمک کرده تا جهان شکل بگیرد، به انجام خواهند رساند.

گارث ایلینگورث یکی از نویسندگان دانشگاه کالیفرنیا در بیانیه‌ای گفت:

مشاهدات اخیر ما نشان می‌دهد که شناسایی مسافت بین کهکشان‌ها در آینده‌ای نزدیک توسط تلسکوپ جیمز وب بسیار آسان خواهد بود. از این رو به زودی شاهد تصویری دقیق و اطلاعات بیشتر از کهکشان‌ها خواهیم بود.

مردی که سعی می‌کند ماده تاریک را بکشد
مشاهده