آزمایش قدرتمندترین بوستر راکت توسط ناسا

ناسا امروز در ایالت یوتا جدیدترین سیستم SLS خود را مورد آزمایش قرار داد که موفقیت آمیز بود. آزمایش دوم اوایل سال ۲۰۱۶ انجام خواهد شد.

تلاش‌های ناسا برای طراحی سیستم ارسال راکت (SLS) به فضا طی سال‌های اخیر چندان موفق نبوده و پیشرفت‌ها در این زمینه سرعت کمی داشته است. اما امروز سازمان فضایی ایالات متحده با آزمایش سیستم بوستر جدیدش، توانست گامی بلند در این زمینه بردارد تا بتواند فضانوردان خود را به دورترین نقاط فضا بفرستد.

کل فرایند این آزمایش دو دقیقه بود (همان زمانی که برای ارسال یک موشک واقعی نیاز است) و در همین ۱۲۰ ثانیه، این بوستر ۳.۶ میلیون پوند نیروی پیشرانه تولید کرد. ناسا می‌گوید این تست که در ایالت یوتا انجام شد، یکی از دو آزمایش ضروری برای هر سیستم ارسال موشک، پیش از استفاده عملی از آن است. آزمایش دوم اوایل سال ۲۰۱۶ انجام خواهد شد.

این بوسترها ۷۵ درصد نیروی لازم برای خروج از میدان گرانش قدرتمند زمین را فراهم می‌کنند و این آزمایش زمینی برای آن است که مهندسان مطمئن شوند، راکت روی سکوی پرتاب تضعیف نشده و به راحتی پرتاب خواهد شد. هنوز چند سال مانده تا به جایی برسیم که بتوانیم به نقطه‌ای از فضا سفر کنیم، که تا کنون بشر نتوانسته به آن برسد، اما سیستم SLS جدید نشان از پیشرفتی قابل توجه در این راستا دارد.

رشد بی‌سابقه مواد معدنی؛ آغاز دوره‌ای جدید در زمین‌شناسی
مشاهده