واضح‌ترین تصویر از «اروپا»، قمر یخی مشتری توسط ناسا منتشر شد

هنوز زمان بسیار زیادی مانده تا بشریت بتواند بصورت مستقیم و از نزدیک، قمر معروف مشتری یعنی «اروپا» را به چشم ببیند. با این حال لابراتوار Jet Propulsion ناسا به تازگی تصویر مهندسی شده‌ای منتشر کرده که نمایانگر ظاهر این جرم یخ‌زده‌ی آسمانی در مقابل چشمان غیرمسلح است.

 اروپا نام یکی از شصت و دو ماهِ سیارهٔ مشتری است که در سال ۱۶۱۰ میلادی توسط دانشمند نامی، گالیله کشف شد.«کاوشگر گالیله‌»ی ناسا بخش‌های مختلف این تصویر را به کمک اشعه‌ی نزدیک به مادون قرمز و فیلترهای سبز و بنفش در دهه‌ی 1990 میلادی ثبت کرده اما به تازگی این داده‌ها تحت تکنیک‌های پردازش‌ تصویری مدرن قرار گرفته‌اند که طول موج نور مرئی را تداعی و شبیه‌سازی می‌کند.

این ویدیو همچنین مشخص می‌کند که چرا محققان و دانشمندان تا حد زیادی مشتاق کاوش بر سطح این قمر هستند. بخش‌های آبی و سفید که در تصویر مشاهده می‌کنید همگی اقیانوس‌هایی از آب تقریبا خالص یخ‌زده هستند که محققان امیدوارند بتوان درون سطح آن‌ها به کشف شواهدی از ارگانیسم‌های ساده دست پیدا کرد. این قمر تقریبا بهترین و از معدود شانس‌های انسان برای یافتن حیات فرازمینی بدون سفر کردن به مجموعه‌های خورشیدی دیگر محسوب می‌شود. اگرچه سفر یک کاوشگر به این ماه مشتری می‌تواند سال‌ها به طول انجامد، اما مسلما یافته‌های حاصل از آن، ارزش این سفر را خواهد داشت.

تولید سلول خورشیدی با قابلیت تولید همزمان انرژی و سرمایش
مشاهده