مدیر ۵۷ ساله‌ی گوگل با پرش از لبه‌ی فضا رکورد شکنی کرد

آلن یوستس مدیر ۵۷ ساله‌ی گوگل با پوشیدن یک لباس فضایی خاص و پرواز با بالن هلیومی از ارتفاع ۴۱ کیلومتری به زمین پرید. طراحی این سقوط آزادِ ۱۵ دقیقه‌ای، حدود ۳ سال زمان برده است. در این سقوط همه‌چیز از طراحی لباس مخصوص تا بالن، سرعت سقوط و زمان صحیح برای بازکردن چتر نجات، همگی با دقت محاسبه شده‌اند، تا رکورد سقوط آزاد دنیا شکسته شود.

مدیر ارشد گوگل آلن یوستس ۵۷ ساله توانست بلندترین پرش ارتفاع تاریخ را به نام خود ثبت کند. او به وسیله‌ی یک بالن ۹۹۰ هزار لیتری از گاز هلیم از فرودگاه نیومکزیکو به پرواز درآمد و سپس از لبه‌ی فضا یعنی ارتفاع ۴۱ کیلومتری به پایین پرید. در این پرش از ارتفاع او حتی موفق به شکستن دیوار صوتی شد.

1414177189558 wps 10 BEIJING CHINA DECEMBER 07یوستس به زیر بالنی مخصوص بسته شده بودند و به مدت ۴ ساعت قبل از پرش با تنفس اکسیژن خالص نیتروژن از ریه‌های ایشان شسته شد.

شگفت انگیز بود، زیبا بود، از آنجا تاریکی فضا و و لایه‌های اتمسفر را می‌توانید ببینید، چیزی که هیچ‌گاه ندیده‌اید.

این‌ها کلماتی است که ایشان پس از رسیدن به زمین درباره‌ی این پرش گفتند. یوستس به وسیله‌ی یک چاشنی انفجاری از بالن خود جدا شد و به سمت زمین سقوط کرد.

1414177970738 wps 13 Parachutist s Record Breaتیم تصمیم گرفتند به جای استفاده از کپسول برای حمل آلن یوستس به سادگی او را به زیر بالن ببندند.

1414177848482 wps 11 Parachutist s Record Breaآقای یوستس در لباس فضانوردی مخصوص خود وصل شده به زیر بالن

1414179329664 wps 17 Parachutist s Record Breaبالن با ۹۹۰ هزار لیتر از گاز هلیم پر می‌شود. با بالارفتن حجم گاز و فشار رو به بالا از وزن یک لودر برای حفظ بالن در جای خود استفاده می‌شود.

یادگیری عمیق چیست؟ مفاهیم و کاربردهای یادگیری عمیق
مشاهده

1414177941740 wps 12 Parachutist s Record Breaو این لحظه ای است که آلن یوستس از زمین جدا می‌شود.

در ۱۵ دقیقه‌ی سقوط، او به سرعتی بیشتر از ۳۶۰ متر در ثانیه رسید که به معنی گذشتن از سرعت صوت است، به همین دلیل حاضران بر روی زمین صدای بوم کوتاهی را که ناشی از شکستن دیوار صوتی بود شنیدند. اینفوگرافیک زیر تخمینی از فاصله‌ای که یوستس به زمین پریده‌ را به شما نشان می‌دهد. ارتفاع بر اساس «واحد پا» درج شده است.

infograph

با این پرش آلن یوستس چندین رکورد از جمله رکورد بالاترین ارتفاع پرش، رکورد سقوط آزاد با چتر و رکورد سرعت عمودی را به نام خود ثبت کرده است.