ماسک درخشان کننده صورت با انجیر ، خواص زیادی دارد؛ از جمله اینکه حاوی مواد مغذی متنوعی مثل ویتامین سی، آ، کلسیم، آهن و فیبر است. مجموعه این مواد روی زیبایی هر چه بیشتر صورت شما تأثیرات مثبتی دارند. ازآنجایی‌که پوست کاملاً در معرض عوامل بیرونی قرار دارد، مراقبت از آن بسیار مهم است. در این مقاله دستور تهیه سه ماسک درخشان کننده صورت با انجیر را یاد می‌گیرید و یک قدم بزرگ به سمت زیبایی هر چه بیشتر برمی‌دارید.

ماسک درخشان کننده صورت با انجیر و خواص آن

ماسک درخشان کننده صورت با انجیر دارای خواص زیر است:

  • انجیر حاوی مقادیر زیادی ویتامین آ است که می‌تواند به طور مؤثری چین‌وچروک‌های صورت را از بین ببرد و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد. هر دوی این موارد در کنار هم باعث می‌شوند جوان‌تر به نظر برسید.
  • ویتامین کا موجود در این ماسک جای آکنه، ترک پوستی و رد آسیب‌های جزئی پوست را بهبود می‌بخشد.
  • سبیوم چربی طبیعی پوست است که اگر زیاد تولید شود باعث ایجاد آکنه خواهد شد. ویتامین B6 موجود در انجیر تولید سبیوم را کاهش می‌دهد و به بهبود آکنه و جوش‌های زیر پوستی کمک می‌کند.
  • رادیکال‌های آزاد در بدن به غشای سلولی پوست آسیب وارد می‌کند. آنتی‌اکسیدان فراوان موجود در انجیر با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و از چین‌وچروک‌ها می‌کاهد.
  • ویتامین سی خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد و شما را جوان‌تر به نظر می‌رساند.
  • ماسک صورت درخشان کننده با انجیر خاصیت لایه‌برداری دارد و می‌تواند لایه‌های مرده سطح پوست را از بین ببرد و صورت را شاداب و درخشان کنند.

ترکیب انجیر و ماست سویا

دو عدد انجیر رسیده تهیه کنید، پوستشان را کنده و لهشان کنید. یک قاشق سوپ‌خوری ماست سویا و همین میزان عسل طبیعی را به انجیرها اضافه کنید و آن‌قدر هم بزنید تا حالت خمیری شکل بگیرد. پوست صورتتان را با آب ولرم بشویید تا منافذ پوست باز شوند. سپس ماسک درخشان کننده صورت را روی پوست بزنید و بگذارید خشک شود. پس از 20 دقیقه صورتتان را بشویید.

پوشش مدرن پنجره ها
مشاهده

ترکیب عسل و انجیر

برای درست کردن این ماسک به دو انجیر رسیده و یک قاشق سوپ‌خوری ماست یا عسل طبیعی نیاز دارید. ابتدا انجیرها را بشویید و بعد محتویات داخلشان را بیرون آورده و بکوبید. سپس ماست یا عسل را به آن اضافه کنید و هم بزنید. صورتتان را بشویید و به آرامی خشک کنید و سپس با سرانگشت‌های تمیز ماسک درخشان کننده صورت را روی پوست صورت بزنید و بعد از یک ربع الی 20 دقیقه صورتتان را بشویید.
اگر فصل انجیر تازه گذشت و خواستید از مزایای این ماسک استفاده کنید می‌توانید انجیر خشک را جایگزین کنید. برای این کار انجیر را در مخلوط‌کن بریزید، مقداری آب به آن اضافه کنید و سپس آن را روی پوستتان بگذارید.

اسکراب صورت خانگی با انجیر

استفاده از اسکراب یکی از بهترین راه‌های از بین بردن لایه‌های مرده پوست است. برای درست کردن ماسک درخشان کننده صورت با خاصیت لایه‌برداری پوست دو عدد انجیر رسیده را بکنید. یک قاشق چای‌خوری شکر و دو قاشق غذاخوری آب پرتقال به آن اضافه کنید. می‌توانید چند قطره روغن زیتون هم به این ترکیب اضافه کنید. این ترکیب را هم بزنید و خوب با هم مخلوط کنید. سپس صورتتان را بشویید و این ماسک را آهسته روی پوست ماساژ دهید. بعد از 15 دقیقه صورتتان را بشویید و پوست شاداب و جوانتان لذت ببرید.