ناسا: اگر نمی‌توانید به مریخ سفر کنید حداقل نام خود را به سیاره سرخ بفرستید

نسل بشر میلیون‌ها سال است که بر روی کره زمین اقامت کرده است، اما هستند کسانی که آرزوها و رویاهای دور و درازی دارند که آنها را مایل به ثبت نام خود بر روی ستاره‌ها و اجرام آسمانی می‌کند. ناسا نیز به خوبی این ویژگی بشر را درک کرده و اعلام کرده که افرادی که مایل به ارسال نام خود به اعماق فضا هستند می‌توانند اینکار را به راحتی به انجام برسانند.

ناسا، سازمان فضایی آمریکا اعلام کرده است که تمامی افرادی که مایل به ارسال نام خود به سیاره مریخ هستند باید قبل از تاریخ 31 اکتبر سال جاری میلادی نام خود را در یک سامانه اینترنتی ثبت کنند. این سازمان فضایی قرار است لیست نام‌های ثبت شده در سامانه اینترنتی خود را به وسیله یک موشک فضایی تحت نام ماموریت Orion به سیاره سرخ ارسال کند.

تمامی نام‌های ثبت شده در این وب سایت بر روی یک تراشه کوچک به اندازه یک سکه معمولی ذخیره خواهد شد.

این ماموریت آزمایشی اولین ماموریتی است که ناسا قصد دارد طی آن فضاپیمای جدید خود به نام Orion را به طور جدی مورد آزمایش قرار دهد و از این به بعد از آن به عنوان فضاپیمای رسمی خود درماموریت‌های فضایی استفاده نماید.

البته قبل از ارسال اوریون به مریخ ناسا قصد دارد سلسله آزمایشاتی را جهت کسب اطمینان از عملکرد این فضاپیما به انجام رساند. در اولین مورد از این آزمایشات اوریون به جو زمین فرستاده شده و پس از سپری کردن 4.5 ساعت در حال گردش به دور زمین وارد جو زمین می‌شود و در اوقیانوس آرام فرود خواهد آمد.

بررسی امکان تولد جهان هستی از یک جهش بزرگ کوانتومی
مشاهده

ارسال نام شما به فضای خارج از زمین و سپس فرود آمدن در اوقیانوس آرام، شاید مهیج باشد، اما ناسا خود را برای برنامه‌های بزرگتری آماده می‌کند. اوریون صرفا برای گردش به دور زمین ساخته نشده است، بلکه طراحی آن به این دلیل بوده تا روزی بتواند فضانوردان را سالم بر روی سطح سیارک‌ها و حتی مریخ فرود آورد. زمانی که شما نام خود را برای ذخیره شدن بر روی این تراشه ثبت می‌کنید به طور ضمنی موافقت خود را برای فرستاده شدن نام خود به مریخ در آینده نزدیک نیز اعلام کرده‌اید.

در حال حاضر چیزی در حدود 95,000 نفر نام خود را در این پروژه ثبت کرده‌اند و شما نیز با مراجعه به سامانه رسمی ناسا جهت انجام اینکار به این آدرس می‌توانید نام و نام خانوادگی خود را ظرف مدت چند ثانیه وارد کرده و پس از آن با پیام Success! مواجه خواهید شد. سپس تراشه حاوی نام‌ها درون فضاپیمای اوریون قرار داده شده و راهی پرواز آزمایشی 4.5 ساعته در روز چهارم دسامبر خواهد شد.

ناسا در حال حاضر به شدت مشغول بررسی و آزمایش این موضوع است که بتواند هر چه زودتر پای انسان را به سیاره سرخ باز کند. زمانی که ما برای اولین بار بر روی این سیاره قدم بگذاریم قطعا به دنبال یافتن هرگونه تمدن خواهیم گشت. در آن زمان نام شما نیز بخشی از این ماموریت حیرت انگیز مریخی خواهد بود.

همچنین ناسا میزان مسافت طی شده هر اسم را به صورت مجزا نمایش خواهد داد که البته این اطلاعات صرفا جنبه تفریحی داشته و تنها هدف از نمایش آن، جلب توجه افکار عمومی به چنین ماموریت‌های فضایی پیشگامانه است.

آیا کشف آب در مریخ به‌معنای وجود حیات در سیاره سرخ است؟
مشاهده

آخرین فرصت برای ثبت نام در این پروژه روز جمعه نهم آبان اعلام شده است و افراد تا آن روز فرصت دارند نام خود را به عنوان یکی از مسافران مریخ برای همیشه ثبت کنند. شاید بسیاری از ما نتوانیم هرگز به مریخ سفر کنیم اما حداقل می‌توانیم با افتخار عنوان کنیم که نام ما بر روی این سیاره شگفت انگیز حضور دارد. کسی چه می‌داند شاید روزی فرزندان و نوادگان ما با دیدن اسم ما شگفت زده شوند!