به یک میلیون نفر برای مسکونی سازی مریخ نیاز خواهد بود

در فیلم‌های علمی و تخیلی اتوبوس‌های فضایی را دیده‌ایم که هر ساعت از زمین به مریخ عازم می‌شوند و شهروندان را بین دو سیاره جابه‌جا می‌کنند، آیا ممکن است در آینده نه چندان دور بشر به این تکنولوژی دست پیدا کند؟ الون ماسک میلیونر مشهور و صاحب شرکت‌های SpaceX و Tesla در مصاحبه‌ای با مجله‌ی Aeon می‌گوید برای مسکونی سازی مریخ حداقل به یک میلیون نفر نیاز خواهد بود.

 تاکنون بیشترین فضانوردی که در یک سفر به فضا فرستاده شده‌اند ۸ نفر بوده است؛ اما الون ماسک در رویای ساخت سفینه‌ ای است که بتواند در هر پرواز ۱۰۰ نفر را از زمین خارج کند. حتی اگر SpaceX قادر به ساخت چنین سفینه‌ای باشد ۱۰٫۰۰۰ پرواز برای انتقال این افراد از زمین به مریخ لازم است و این جدای از مایحتاج و ملزومات لازم برای زندگی این افراد در سیاره‌ی سرخ خواهد بود. لازمه‌ی چنین پروژه‌ی عظیمی سرمایه‌گذاری فوق‌العاده سنگین و تکنولوژی پیشرفته‌تر از آن‌چه تاکنون وجود داشته است خواهد بود. الون ماسک قبلا در مورد ساخت اتوبوس فضایی برای انتقال شهروندان داوطلب سکونت در مریخ صحبت کرده بود. وی تعداد داوطلب لازم برای مسکونی سازی مریخ را ۸۰ هزار نفر اعلام کرده بود، اما با این تغییر نظر و افزایش چند برابری آن کار خود را بیش از پیش مشکل می‌کند.

Elon-Musks-Colony-on-Mars-1

دلیل افزایش تعداد افراد لازم برای زندگی در مریخ احتمال شیوع بیماری‌های همه‌گیر یا فجایع دیگر در این سیاره‌ی ناشناخته است که برای حفظ بقای بشر نیاز به تعداد بیشتری برای شروع این پروسه خواهد بود. با توجه به کمبود امکانات و افزایش جمعیت و خطرات ناشی از جنگ و قحطی بسیاری از دانشمندان نیز با آقای ماسک هم عقیده‌اند که خروج از زمین تنها راه بقای نسل بشر خواهد بود. اگر این پروژه عملی شود آیا شما حاضرید برای زندگی در مریخ داوطلب شوید؟

تبدیل کربن دی اکسید به سوخت های صنعتی
مشاهده