وزیر سابق خزانه داری پاکستان که پس از فساد اقتصادی به لندن گریخته است اینک با تهدید ضبط و به حراج گذاشتن املاک خود در پاکستان مواجه شده است.

به نقل از اکسپرس نیوز، سازمان بازرسی پاکستان که در تلاش است «اسحاق دار» وزیر سابقه خزانه داری این کشور را که به انگلیس متواری شده است بازگرداند اقدام تازه‌ای را آغاز کرد.

گزارش‌ها حاکی است سازمان بازرسی پاکستان موفق شد درخواست ضبط و مزایده تمام املاک و دارایی‌های اسحاق در پاکستان را به ثبت برساند و در صورتی که دادگاه عالی اسلام آباد موافقت کند طی روزهای آینده مزایده این اموال آغاز خواهد شد.

در متن دادخواست آمده است که «اسحاق دار» به احضاریه‌های مکرر دادگاه توجهی نمی‌کند و این به معنای آن است که او جرائم خود را قبول دارد لذا برای مبارزه با فساد اقتصادی و به خصوص مفسدانی که به خارج از کشور فرار می‌کنند نیاز است که املاک آنان ضبط و به مزایده گذاشته شود.

گفته می‌شود روند بازرسی و تعیین دقیق میزان املاک و دارایی‌های اسحاق دار آغاز شده است و اگر دادگاه عالی اسلام آباد موافقت کند تمام املاک او به فروش رسیده و مبالغ آن به خزانه دولت پاکستان تحویل داده خواهد شد.

اسحاق دار وزیر خزانه داری دولت نواز شریف بود و پس از متهم شدن به فساد اقتصادی به جای پاسخگویی، به بهانه بیماری راهی انگلیس شد و اینک علی رغم ابطال تمام مدارک هویتی خود حاضر نیست به پاکستان بازگردد.

این درحالی است که مبارزه مداوم و جدی سازمان بازرسی پاکستان با فساد اقتصادی باعث شده تا رتبه جهانی پاکستان در زمینه مبازه با فساد اقتصادی 59 پله صعود کند.

فوتبال جهان| آمیا در حضور ۹۰ دقیقه‌ای قدوس شکست خورد/ موناکو با آنری هم کماکان می‌بازد
مشاهده