آیا بشر در آینده با بالون به فضا سفر خواهد کرد؟

یک کمپانی در آریزونای آمریکا پروژه‌ای را آغاز کرده که تا سال ۲۰۱۶ وارد فاز تجاری خواهد شد. این پروژه مربوط به ساخت یک بالون است که مسافرین را تا مرز جو زمین و فضای خارج از اتمسفر با هزینه ۷۵٫۰۰۰ دلار می‌برد.

ریچارد برانسون بر روی یک فضاپیما که توریست‌ها را تا مرز فضای خارج از زمین می‌برد، سرمایه‌گذاری کرده است! اما تا وقتی بالون هست، چرا فضاپیما؟! یک کمپانی در آریزونا در حال کار بر روی یک ابزار برای پرواز در ارتفاعات بسیار زیاد است که از یک بالون برای حملجهانگردان کنجکاو در مرزهای اتمسفر استفاده می‌کند. این کمپانی حتی تکنولوژی مورد نظر خود را در مقیاس ده برابر کوچک‌تر از ابعاد واقعی نیز با موفقیت مورد آزمایش قرار داده است. در این آزمایش این بالون توانست بار ۲۰۰ کیلویی را حمل کرده و آن را سالم بازگرداند. قدم بعدی ساخت خود ابزار در ابعاد واقعی است که بتواند ۱۲۰٫۰۰۰ فوت (بیش از ۳۶.۵ کیلومتر) ارتفاع گرفته و سالم به مبدا برگردد.

مشخصا هر پروژه‌ای که مربوط به سفر به فضا (یا حتی نزدیک به مرز فضا و جو زمین) باشد، پروژه‌ای هزینه‌بر و گران‌قیمت خواهد بود. این طور که به نظر می‌رسد از سال ۲۰۱۶ که این پروژه شکل تجاری به خود خواهد گرفت، یک سفر رویایی با این بالن برای شما ۷۵٫۰۰۰ دلار هزینه در بر خواهد داشت.

تحقق پیش‌‌بینی‌های ناسا: وجود آب روی سیارک بنو تایید شد
مشاهده