آخرین یافته‌ها نشان از برابری جرم کهکشان راه‌شیری با مجموع جرم 800 میلیارد خورشید دارد

براساس آخرین یافته‌های تیمی از دانشمندان که از اروپا، کانادا و ایالات متحده گردهم آمده‌‌اند، کهکشان راه‌شیری که منظومه‌ی شمسی و کره‌ی زمین نیز بخشی از آن است، جرمی برابر ۸۰۰ میلیارد خورشید دارد.

این دانشمندان علاوه بر تخمین جرم کهکشان راه‌شیری به نتایج دیگری نیز دست‌یافته‌‌اند. براساس نظریات این افراد، به احتمال 95 درصد کهکشان راه‌شیری از کهکشان Andromeda که حتی می‌توان با چشم غیرمسلح نیز به تماشای آن نشست، کوچکتر است. لازم‌به ذکر است که کهکشان آندرومدا نزدیک‌ترین کهکشان موجود به ما در فضای بیکران است.

پیش از این نیز تحقیقات بی شماری برای تخمین اندازه‌ی کهکشان راه‌شیری انجام شده که نتایج متفاوتی را در اختیار علاقمندان قرار داده است. برخی از این تحقیقات خبر از بزرگ‌بودن کهکشان راه شیری داده‌اند در حالی که شماری دیگر آندرومدا را بزرگ تر عنوان کرده‌اند. گروهی دیگر نیز تفاوت چندانی در اندازه‌ی این دو کهکشان قائل نشده و هر دو را دارای اندازه‌ای برابری عنوان کرده‌اند. علاوه بر تخمین اندازه‌ی کهکشان‌ها، موضوع دیگری نیز این روز‌ها سوژه‌ی تحقیقات برخی از محققین شده و آن جرم کهکشان‌ها است که شامل سیاه‌چاله‌ها، ستارگان و کرات است.

متیو واکر، رهبر این تیم تحقیقاتی با اشاره به صحت بالای تحقیقات این تیم، در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

با مطالعه‌ی دو کهکشان همسایه و همچنین سایر کهکشان‌های موجود و همچنین سنجش اثر گرانشی کهکشان‌ها روی همدیگر، دانشمندان گستره‌ی کهکشان‌ها و همچنین جرم هر یک را با انجام محسباتی تخمین زده‌اند که نتایج حاصل برگرفته از این محاسبات است.

معرفی رژیم غذایی خاص با توانایی پیشگیری از بروز افسردگی
مشاهده