باران شهاب‌سنگی که در حال ترک جو زمین است

باران شهاب‌ سنگ همیشه به‌عنوان یکی از زیباترین مناظری است که هر انسانی را میخکوب می‌کند. برای لذت بردن از مناظر بی‌بدیلِ حاصل از این اتفاق، نیازی نیست تا یکی از منجمان یا علاقمندان به اخبار و حوادث نجوم باشید و می‌توانید از این اتفاق زیبا نهایت لذت را برده و در یاد و خاطره‌ی خود ثبت کنید. براساس اطلاعات منتشر شده توسط اخترشناسان، باران شهاب سنگ Camelopardalids از دیشب آغاز شده است که با تمامی موارد پیش از این تفاوت دارد. در ادامه با ما باشید تا باران شهاب سنگ را بررسی کنیم.

یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این باران شهاب‌سنگی وضعیت حرکتی آن است که برخلاف باران‌های معمول که در آن شهاب‌سنگ‌ها بصورت مورب وارد جو شده و مناظر خارق‌العاده‌ای را خلق می‌کنند، این شهاب‌سنگ‌‌ها از نظر بیننده بصورت عمودی وارد جو زمین خواهند شد؛ از این رو بسیار خارق‌العاده به‌نظر می‌رسند. این باران‌شهاب‌سنگی که 2009P/LINEARنام گرفته است، هفته‌ی آتی از زمین دور خواهد شد. یکی دیگر از ویژگی‌های این باران شهاب‌سنگ اقامت طولانی مدت آن در جو زمین در مقایسه با سایر توده‌های شهاب‌سنگی است. اخترشناسان انتظار دارند تا در هر ساعت چیزی در حدود 100 تا ۴۰۰ شهاب‌سنگ در برای ناظران زمینی قابل رویت باشد که به‌واقع رقم بالایی است.

MeteorInt

علی‌رغم وضعیت حرکتی هر یک از شهاب‌سنگ‌ها می‌توان به‌راحتی مبدا آغاز سقوط شهاب‌سنگ‌ها را نیز مشاهده کرد. معمولا محل سقوط یک شهاب‌سنگ از نظر ناظر زمینی در افق قرار داشته یا در فضای لایتناهی است که نمی‌توان به دقت مبدا را به چشم دید. اما دلیل تفاوت این توده‌ی شهاب سنگی با نمونه‌های دیگر چیست؟ Camelopardalids در نزدیکی صورت فلکی زرافه در نزدیکی‌های ستاره‌ی شمالی قرار گرفته است که برای افرادی که در نیم‌کره‌ی شمالی قرار دارند بسیار جالب توجه دیده خواهد شد، چراکه ناظران تصور خواهند کرد که این شهاب‌سنگ‌ها به سمت آن‌ها در حال سقوط است.

تسلا با راه‌اندازی ۶ پروژه، شبکه برق پورتوریکو را احیا خواهد کرد
مشاهده