ناسا در حال ساخت بشقاب پرنده برای ماموریت‌های آینده‌ی مریخ است

اجسام پرنده‌ی ناشناس که به بشقاب پرنده شباهت دارند یکی از افسانه‌ها و روایات قومی محسوب می‌شود که تلاش می‌شود برای اشاره به حیات ناشناخته‌ی فرازمینی و بیگانگان مورد استفاده قرار گیرد. با برنامه‌های ناسا برای ساخت فضاپیمایی بشقاب مانند، در آینده ممکن است این بشقاب‌پرنده‌های خود ما باشند که در فضای ستاره‌ای دیده شده و مورد گمانه‌زنی قرار می‌گیرند.

 این بشقاب پرنده بصورت رسمی LDSD نامیده می‌شود که کوتاه‌ شده‌ی عبارت Low-Density Supersonic Decelerator بوده و قرار است بعنوان نمونه‌ای آزمایشی برای ماموریت‌های آینده به مقصد مریخ مورد بررسی و آزمایش قرار گیرد. مراحل تولید و سر هم سازی این بشقاب پرنده اخیرا در هاوایی به مرحله‌ی تکمیل رسیده و قرار است اولین فرصت پرتاب برای این وسیله، در تاریخ ۳ ژوئن تعیین شده که البته پیش از آن ناسا به چندین هفته زمان برای آزمایش‌هایی نظیر شبیه‌سازی و بررسی فعالیت در حالت آزمایشگاهی نیاز دارد.

سرانجام پرتاب این بشقاب پرنده در ماه ژوئن از طریق ایستگاه واقع در هاوایی صورت خواهد پذیرفت. این وسیله‌ی آزمایشی توسط یک بالون مخصوص تا ارتفاع 120 هزار فوتی بالا خواهد رفت که در این ارتفاع توسط بالون رها شده و با روشن شدن راکت‌های تقویتی خود تا ارتفاع 180 هزار فوتی اوج خواهد گرفت. در این ارتفاع، LDSD مجموعه عملکردهای آزمایشی خودکار را به انجام خواهد رساند که ممکن است در آینده، در ماموریت‌های سیاره‌ی سرخ به کار بسته شوند.

کشف یکی از سنگین‌ترین ستاره های نوترونی
مشاهده