ناسا تلفن پروژه تانگو گوگل را به فضا می‌فرستد تا از آن برای بهبود روبات‌های پرنده بهره ببرد

به لطف پروژه تانگو گوگل، قرار است روبات آزمایشی ناسا یک بروز رسانی اساسی را شاهد باشد. دو کمپانی گوگل و ناسا در حال همکاری هستند تا تلفن مربوط به پروژه تانگو گوگل که خود در مرحله آزمایشی و توسعه است را در دل روبات‌های رنگی ناسا قرار دهند و به ایستگاه فضایی ارسال کنند.

در حال حاضر روبات SPHERES ناسا قادر است ناوبری ابتدایی این روبات را در ایستگاه فضایی مدیریت کند. از آنجایی که تلفن تانگو گوگل از سنسورهای متنوعی بهره می‌برد می‌تواند توان SPHERES را بهبود بخشد.

تری فانگ مدیر ارشد گروه روبات‌های هوشمند ناسا در باره استفاده تانگو گوگل گفته است:

این یک ارتقاء معمولی نیست. ما قرار است فناوری یک محصول فوق‌العاده را سفارشی کنیم تا بتوانیم به پاسخ‌ پرسش‌هایی همچون، روبات‌ها چطور زندگی انسان را تحت تاثیر قرار خواهند داد و چگونه به ما در زندگی یا کار بهتر کمک خواهند کرد، برسیم.

گوگل و ناسا پیش از این آزمایشاتی را بر روی روبات SPHERES و تانگو در جاذبه صفر داشته‌اند. در واقع همکاری دو شرکت از تابستان گذشته آغاز شده و قرار است تا اواخر امسال، محصول نهایی آن‌ها آماده شود.

روبات‌های SPHERES قادر خواهند بود مسیر خود را به کمک نیروی ایجاد شده توسط سوخت گازی به سمت ایستگاه فضایی بپیمایند. ناسا تا به حال آزمایش‌های مختلفی را بر روی این روبات ارزان قیمت که توسط یک تلفن هوشمند کنترل می‌شود انجام داده است و امیدوار است این روبات بتواند به فضانواردان در تعمیرات اضطراری و سرویس‌های اساسی کمک کند. ناسا چشم‌اندازی بزرگی را برای این پروژه متصور است و امیدوار است به زودی بتواند از SPHERES در پروژه‌های مهم و اساسی بهره ببرد.

۵ مهارتی که برای مبارزه با تغییرات اقلیمی نیاز داریم
مشاهده