فضاپیمای جدید بوئینگ، از نظر طراحی شما را به یاد فیلم‌های علمی تخیلی می‌اندازد

یک بار دیگر به تصویر بالا نگاه کنید. آیا این تصویر بخشی از یک فیلم علمی تخیلی است یا متعلق به جدیدترین فضاپیمای ساخت بوئینگ است که اکنون در دست توسعه قرار دارد؟ پاسخ، عجیب و در عین حال جالب است. این تصویر متعلق به یکی از محصولات کمپانی بوئینگ است!

CST-100 نام جدیدترین فضاپیمای بوئینگ است که این شرکت آن‌را به سفارش ناسا برای انجام پروازهای تجاری به فضا خواهد ساخت.

برخلاف تمام شاتل‌ها و کپسول‌های فضایی که محیطی بسته و شلوغی دارند و اصلا احساس راحت‌بودن را به بیننده القاء نمی‌کنند، این فضاپیما بسیار شیک و زیبا طراحی شده است.

طراحی CST-100 به گونه‌ای است که به جای پر‌کردن بیشتر فضای فضاپیما با صفحات کنترلی و پنل‌های الکترونیکی پیچیده، سعی شده از پنجره‌ها و صفحات‌نمایش بزرگ به همراه پر‌کردن فضا با نور آرامش‌بخش استفاده شود.

CST100-Commercial-Interiorبوئینگ سعی دارد با ترکیب‌کردن این قطعات با طراحی خیره‌کننده، فضاپیمایی با توانایی ارسال فضانوردان به ایستگاه بین‌المللی فضایی (ISS) بسازد. همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های این فضاپیما، امکان ارسال شهروندان ثروتمند به فضا خواهد بود.

در طراحی جدید که بوئینگ در مورد این وسیله انجام داده، اکنون می‌توان 10 مسافر را به فضا ارسال کرد. در نسخه‌ی پیشین، این تعداد 7 نفر بود.

به نظر می‌رسد عملیات ساخت این محصول تا پایان آگوست (اواسط مرداد) امسال به پایان برسد و CST-100 برای اولین مأموریت فضایی خود بر روی سکوی پرتاب قرار گیرد. پس از آن زمان، چنانچه ناسا بتواند با یک یا دو کمپانی طرف قرارداد خود برای انجام سفرهای تجاری با این وسیله وارد مذاکره شود، انتظار می‌رود اولین سفر تجاری با CST-100 تا سال 2017 میلادی انجام پذیرد.

تایید ارتباط بین کمبود ویتامین D و ابتلا به اسکیزوفرنی در پژوهشی جدید
مشاهده