ناسا در حال بررسی حفظ سلامت خدمه‌ی فضاپیماها در طول سفرهای طولانی مدت

حال که بیش از پیش به فرستادن انسان به مریخ نزدیک شده‌ایم، ناساخود را برای رسیدن به یکی از بزرگ‌ترین اهداف خود یعنی انجام ماموریت‌های فضایی با حضور انسان در اعماق فضا، آماده می‌کند.

بر همین اساس ناسا یک پروژه‌ی اختصاصی برای بررسی چگونگی حفظ سلامت فضانوردان در سفرها و ماموریت‌های فضایی طولانی مدت را با مبلغ 17 میلیون دلار راه اندازی کرده است.

یکی از این موارد، مربوط است به کاهش سردرگمی فضایی که عموما پس از سفرهای فضایی طولانی مدت برای فضا نوردان رخ می‌دهد. یکی دیگر از مواردی که در این پروژه بر روی موش‌ها آزمایش می‌شود مربوط به عملکرد اسکلت بدن در شرایط بدون جاذبه است.

اما آخرین موردی که قرار است در این پروژه مورد بررسی عمیق و جامع قرار گیرد مربوط است به چگونگی استفاده از روبات‌ها در ماموریت‌ها و عملیات فضایی که قرار است در کرات و قمرهای مختلف دور و نزدیک انجام وظیفه کنند.

ناسا امیدوار است انجام این مطالعات کمک شایانی در زمینه بررسی عملکرد بینایی، تراکم استخوان، عملکرد قلبی و عروقی و در نهایت سلامت ذهن و روح فضانوردان بکند. پر واضح است که 17 میلیون دلار مبلغ زیادی برای بررسی تمام این موارد نیست، اما می‌تواند حداقل این پروژه را برای مدت زمان یک تا سه سال به صورت فعال نگه دارد.

اطلاعات نسخه جانشین گلگسی جی ۱ سامسونگ فاش شد
مشاهده