Solar Impulse هواپیمایی با قابلیت پرواز دور دنیا با استفاده از انرژی خورشیدی معرفی شد

اگرچه رویای پرواز سال‌ها است که به واقعیت تبدیل شده ولی هنوز تلاش‌های زیادی برای پرواز بهینه‌تر یعنی پروازی با سرعت بیشتر، ایمنی بالاتر و مصرف سوخت‌ کمتر صورت می‌‌پذیرد. پروژه سوئیسی  Solar Impulse یکی از این تلاش‌ها به‌ویژه در رابطه با مصرف بهینه سوخت است.

این شرکت امیدوار است تا این هواپیما بتواند خلبان خود را فقط با استفاده از انرژی نور خورشید به سفر دور دنیا ببرد.

Solar Impulse 2 وزنی معادل 2268 کیلوگرم دارد و طول بال‌های آن 71.93 متر است که بطور کامل با سلول‌های خورشیدی پوشانده شده‌اند. بیش از 17,000  سلول خورشیدی در کل بدنه این هواپیما مورد استفاده قرار گرفته‌ است. سازندگان سولار ایمپالس ۲ ادعا می‌کنند این هواپیمای تک‌ سرنشین از نظر ساخت بسیار بهینه‌تر از مدل قبلی است و قابلیت پیمایش مسیر 5 روزه بین اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس را بدون هیچ مشکلی دارد.

هواپیمای خورشیدی

مدل قبلی این هواپیما سال گذشته به پرواز در کشور آمریکا از شهری به شهر دیگر پرداخت و سازندگان آن امیدوارند تا سال آینده پرواز این هواپیما به دور دنیا را شروع کنند. این شرکت برنامه‌ریزی کرده است تا پرواز از مارچ سال 2015 و از منطقه‌ای در خاورمیانه آغاز شود و این هواپیما هر چند روز یک‌بار برای تعویض خلبان و همچنین برگزاری مراسم‌های محلی فرود بیاید. تست‌های پروازی و آموزشی این هواپیما از اردیبهشت امسال آغاز خواهد شد.

به نظر شما آیا روزی می‌رسد که شاهد پرواز هواپیماهای غول‌پیکر مسافری با انرژی خورشیدی باشیم؟

عناصر گرانبهای زمین حاصل یک برخورد بزرگ فضایی هستند
مشاهده