چین 10 ماهواره را برای عملیات جستجوی هواپیمای گم شده مالزیایی مستقر کرده است

وزارت دفاع چین برای تسریع عملیات جستجو و نجات هواپیمای گمشده هواپیمایی مالزی تمام امکانات خود را به کار بسته است. اکثریت مسافرین و خدمه بوئینگ 777 گم‌شده چینی بوده‌اند و دولت این کشور برای کمک به جستجوگران علاوه بر استقرار 10 ماهواره برای ثبت تصاویر دقیق، تحت نظر گرفتن آب‌وهوا و ایجاد ارتباطات بین جستجوگران، سیستم موقعیت‌یابی Beidou خود را نیز تقویت نموده است.

روزنامه ارتش آزادی‌بخش خلق چین، خبر از استقرار 10 ماهواره چینی برای کمک به جستجوی همه‌جانبه هوایی و دریایی برای یافتن هواپیمای گم‌شده مالزیایی داده است.

این ماهواره‌ها به قابلیت‌های تصویربرداری با رزولوشن بالا، تکنولوژی تصویربرداری نور مرئی و سایر فناوری‌های پیشرفته مجهزند تا به پشتیبانی عملیات جستجو و نجات هواپیمای گمشده هواپیمایی مالزی بپردازند. این خبر توسط وب‌سایت وزارت دفاع چین نیز تایید شده است.

پس از پرسش‌های مطرح شده در کوالالامپور در مورد مسائل امنیتی و احتمال سقوط هواپیمای بوئینگ 777-200ER به دلیل بمب‌گذاری یا تلاش برای هواپیماربایی، یک دوجین کشتی و هواپیما از 10 کشور مختلف وارد آب‌های مالزی و جنوب ویتنام شده‌اند.

malaysia-plane-familyچین به مالزی اولتیماتوم داده تا سرعت جستجو برای هواپیما را افزایش دهد. تخمین زده شده که تقریبا دو سوم مسافرین و 12 نفر از اعضای خدمه کشته شده در هواپیمای مذکور چینی بوده‌اند.

ماهواره‌های چینی علاوه بر ثبت تصاویر برای کمک به جستجوگران، وضعیت آب‌وهوا را نیز تحت نظر دارند و به ایجاد ارتباطات مخابراتی تیم جستجو نیز کمک می‌کنند.

چین همچنین سیستم موقعیت‌یابی Beidou خود را نیز تقویت نموده تا اطلاعات دقیق و قابل اتکایی را برای تیم جستجو فراهم کند.

ماهواره‌ نیروی محرکه‌ی الکتریکی
مشاهده

امید می‌رود که با اقدامات اخیر هر چه سریع‌تر بقایای هواپیمای مالزیایی پیدا شده و در صورت آسیب‌دیدگی احتمالی مسافران عملیات کمک‌رسانی انجام گردد.