Valkyrie، ابرقهرمان ناسا برای شرکت در مسابقات رباتیک DARPA

NASA ربات ابرقهرمان خود که قرار است  برای نجات جان انسان‌ها در موقعیت‌های خطرناک مورد استفاده قرار گیرد را معرفی کرد. برای آشنایی بیشتر با این قهرمان سازمان هوا و فضای آمریکا که قرار است به زودی در مسابقات رباتیک DARPA به رقابت با دیگر ربات‌ها بپردازد، با بازدید ایده همراه باشید.

ربات قبلی سازمان هوایی آمریکا، Robonaut در فضا و مدار صفر درجه حول زمین قرار گرفت و این بار نوبت به ربات Valkyrie رسیده است تا ماموریت خود را بر روی زمین و در محیط‌های خطرناک ایفا کند.

ValkyrieRobotوالکیری، ربات شش فوتی است که با ظاهری شبیه به انسان‌ها با دو دست قابل تعویض، سنسورهای صوتی ، دوربین‌های فیلمبرداری و یک دستکش به همراه یک دایره نورانی در مرکز سینه‌اش است که ظاهرش را به شخصیت سری سینمایی IRON MAN نزدیک می‌سازد. رباتی که قرار است به آسانی قابل جابجایی باشد و در مکان‌های خطرناک که ریسک حضور انسان در آن بالاست، جهت جستجو و عملیات نجات حضور پیدا کند. مدیر پروژه و گروه سازنده روبات، نیکولاس رادفورد، در گفتگو با IEEE Spectrum از اختصاصی بودن این ربات برای مسابقات DARPA‌ خبر داد. پاهای قدرتمند این روبات، توانایی حرکت در محیط‌های ناهموار همچون محیط‌های زلزله زده را داراست و دوربین‌هایی که در سر، زانو، بدن، بازو و پاهای آن جای سازی شده است توانایی ارسال اطلاعات بصری از محیط‌ را فراهم می‌سازد. اطلاعات بیشتر نیز توسط واحدهای LINDAR و سنسورهای صوتی تهیه خواهد شد.

والکیری با کمک باطری 2 کیلو وات بر ساعتی که در پشت آن قرار دارد، به حیات خود ادامه می‌دهد. والکیری چه به لحاظ پوشش، راه رفتن و انجام دادن امور بیشتر از ربات‌های دیگر حاضر در رقابت‌های DARPA به انسان‌ها شبیه است. این شباهت با استفاده از پارچه برای پوشش روی بدنه فلزی روبات، وسعت بیشتری به خود گرفته است. این موضوع ضمن آنکه از افتادن رباتجلوگیری می‌کند، دلایل دیگری نیز دارد که آقای رادفورد در توضیح آن می‌گوید:

ربات ما نرم است. ما می‌خواهیم اگر زمانی شما در حین کار با آن برخورد نمودید، حس طبیعی بودن آن به شما منتقل شود و احساس کنید که با یک گونه انسانی سر و کار دارید تا یک ربات.

ناسا پیش از این نیز، پروژه دیگری را با نام Valkyrie آغاز کرده بود. در آن پروژه رباتی به نام Crybot از جنس سنگ فضایی ساخته شد تا توسط لیزر یخ‌های آلاسکا را بشکافد و پس از موفقیت در آن به سیاره مشتری فرستاده شود و به اکتشاف بپردازند. هدف اصلی ناسا از ساخت ربات‌های اینچنینی بررسی بیشتر مریخ است.

سرنوشت ما و جهان هستی در پایان دنیا چه خواهد بود؟
مشاهده

با تمامی این تفاسیر، ربات جدید ناسا که بیشتر از 9 ماه و با همکاری بیش از 55 نفر ، ساخته شده است قبل از هر چیز باید در 20 دسامبر در مقابل رقبایش در مسابقات رباتیک DARPA بایستد.