کسب مجوز آموزش فضانوری توسط شرکت Waypoint 2 Space

کسانی که رویای فضانورد بودن را در سر می‌پروانند می‌توانند به زودی با خرید یک بلیت آن را به واقعیت تبدیل کنند و به یک سفر فضایی واقعی بروند. شرکت خدمات آموزش فضایی Waypoint 2 Space در نهایت موفق شد تا تاییدیه‌ی FAA (اداره کل هوانوردی فدرال) را کسب کند که بنابر این مجوز می‌تواند به زودی آموزش نسل جدیدی از فضانوردان را آغاز کند. شرکت کنندگان می‌توانند آموزش‌های مربوط به سفرهای زیر مداری و مداری را در این مرکز ببینند تا برای سفر واقعی خود – که البته حسابی هم برایشان گران تمام می‌شود- آماده شوند. پس اگر می‌خواهید با جزییات این آموزش‌ها آشنا شوید در ادامه با ما باشید.

مجوز FAA به این شرکت اجازه می‌دهد تا خدمات خود را به تمامی فضانوردان آینده نگر ارائه دهد. این آموزش‌ها توسط فضانوردان ناسا و خلبانان نیروی هوایی در مرکز فضایی Johnson ناسا ارائه می‌شوند. آموزش‌ها در سه سطح، اصول پرواز فضایی، تمرینات زیر مداری و تمرینات مداری به نوآموزان! فضانوری ارائه می‌شوند.

سطح اول که اصول پرواز فضایی است برنامه‌ای 45000 دلاری است که شامل 12 دوره‌ی آموزشی است و 7 روز زمان برای تکمیل آموزش‌ها نیاز دارد. موضوعات اصلی شامل نیروی G ورود مجدد، میکروجاذبه، عملیات کنترل ماموریت، عملیات مربوط به لباس فضایی و مدیریت منابع خدمه است.

شرکت کنندگان در برنامه‌ی سطح دو نیز در طی سه روز در مورد بی وزنی و نیروی G در سفینه‌ی فضایی و اثرات آن بر بدن انسان می‌آموزد و آن‌ها را تجربه می‌کنند.

بالاترین سطح این آموزش که تمرینات مداری است نیز شامل دوره‌های 8 تا 12 هفته‌ای می‌شود که این شامل 10 روز ماندن در فضاپیمای مداری نیز می‌شود. این برنامه آموزشی به گونه‌ای برای شرکت کنندگان در آن طراحی شده است که آن‌ها کاملا با محیط فضایی و مصائب آن آشنا شوند.

همکاری دایملر و HPE برای تأمین انرژی دیتاسنترها با هیدروژن
مشاهده

به گفته‌ی آقای Kevin Heath مدیر عامل Waypoint 2 Space :

” این مجوز موفقیت بزرگی برای ما و شرکت‌های خدمات فضایی تجاری محسوب می‌شود. FAA سخت گیری‌های زیادی را برای اطمینان از ایمنی و درست بودن آموزش ها، سفینه‌های تجاری و شرایط پرتاب اعمال می‌کند و ما با دریافت این مجوز معتقدیم قدمی دیگر به سمت سفرهای فضایی تجاری برداشته ایم.”

اگر قصد شرکت در این دوره‌های آموزشی را دارید می‌توانید ویدیوی تبلیغاتی زیر را از شرکت Waypoint 2 Space ببینید.