ثبت تصاویری توسط ناسا از یک گوی آتشین که نورانی‌تر از ماه است

این شهاب‌سنگ در ساعات قبل از سپیده‌دم 6 شهریور ماه جاری توسط شش دوربین مستقر ناسا در جنوب‌غربی ایالات متحده به تصویر کشیده شده‌ است. به گزارش ناسا این شهاب‌سنگ یکی از نورانی‌ترین شهاب‌سنگ‌هایی است که از آغاز کار شبکه‌ی دوربین‌های ناسا به تصویر کشیده شده‌ است. شبکه‌ی دوربین‌های ناسا مجموعه‌ای از دوربین‌هاست که در نقاط مختلف خاک آمریکا به‌منظور رصد شهاب‌ سنگ‌ها به کار گرفته می‌شوند.

به گزارش ناسا این شهاب‌ سنگ 20 برابر روشن‌تر از ماه می‌باشد. این شهاب سنگ به‌قدری روشن بوده که در مناطق رویت شده موجب ایجاد سایه‌ی اجسام برروی سطح زمین شده‌ است.

این شهاب سنگ در مرز بین دو ایالت جورجیا و تنسی در ساعت 3:27 به وقت محلی با سرعتی در حدود 90,000 کیلومتر برساعت وارد جو زمین شده‌ است. ناسا اعلام کرده است که تکه‌های این شهاب‌سنگ در فاصله‌ی 34000 کیلومتری سطح زمین ناپدید شده‌است. در این ارتفاع سرعت تکه‌های این شهاب‌سنگ به 32,000 کیلومتر بر ساعت کاهش یافته‌ است، نشانه‌هایی از این بارش شهاب‌سنگی نیز در یافته‌های رادار هواشناسی Doppler ثبت شده‌ است که در منطقه‌ای در غرب شهر کلیولند واقع در همسایگی ایالت تنسی رویداده‌ است. همچنین صدا‌هایی دال بر انفجار این شهاب‌سنگ نیز در لحظه‌ی ورود آن به جو زمین توسط حسگرهای صوتی ثبت شده است.

پرتاب‌گر Vulcan، رقیب فالکون‌های اسپیس‌ ایکس در بازگشت به زمین برای استفاده‌ی مجدد
مشاهده