ناسا، برنامه خود برای ارسال یک روبات جدید به سیاره مریخ در سال 2020 را اعلام کرد

ناسا یک مقاله 154 صفحه‌ای از روند طراحی تا اعزام روبات جدید خود به مریخ را آماده نموده و آن‌را در اختیار مسئولین و افراد واجد شرایط قرار داده است. تیمی که قرار است بر روی این پروژه کار کنند متشکل از 19 دانشمند و مهندس زبده از برترین دانشگاه‌ها و سازمان‌های مختلف جهان می‌باشند.

این ماموریت در اصل، گامی بسیار مهم در دورنمای ایالات متحده مبنی بر اعزام انسان به مریخ در سال 2030 خواهد بود.

PIA17275 ip

پیش‌تر، ناسا با ساخت مریخ‌نورد کنجکاوی سعی کرد یک آزمایشگاه تمام عیار زیست‌‌شناسی، زمین شناسی و شیمی را در دل این روبات جای دهد. هدف از ارسال این روبات به سیاره سرخ، جمع‌آوری و تحلیل نمونه‌های مختلف از سطح مریخ بود تا بلکه بتواند علائمی هرچند کوچک از وجود حیات بر روی این سیاره را بدست آورد.

روبات جدید ناسا نیز همانند کنجکاوی، یک آزمایشگاه بسیار پیشرفته را با خود حمل می‌کند و به بررسی و تحلیل نمونه‌های جمع،آوری شده از سطح مریخ می‌پردازد. اما مهمترین تفاوت این مر‌یخ‌نورد با سایر مریخ‌نوردهای اعزام شده به مریخ این است که علاوه بر انجام آزمایشات گوناگون بر روی نمونه‌های جمع‌آوری شده، می‌تواند مقداری از برخی نمونه‌های منتخب را با خود به سطح زمین بازگرداند. این کار از آن جهت صورت ‌می‌گیرد تا دانشمندان بر روی زمین بتوانند با دقت بیشتری به بررسی وجود علائم حیات بر روی مریخ بپردازند.

PIA17277 ip

این مریخ‌نورد جدید می‌تواند 31 نمونه مختلف از سطح مریخ را جمع‌آوری نموده و به زمین ارسال نماید.

آیا روی سیاره مشتری آب وجود دارد؟
مشاهده

اگر این اتفاق رخ دهد، این اولین بار در طول تاریخ است که یک وسیله ساخته شده توسط انسان می‌تواند یک سفر رفت و برگشت به مریخ را به انجام رساند.

نظر شما در مورد ماموریت جدید ناسا برای کاوش مریخ چیست؟