مریخ‌نورد کنجکاوی توانسته شواهدی را کشف کند که نشان از وجود شرایط حیات در مریخ باستان دارند

امروز مایکل میر، دانشمند ارشد برنامه مریخ‌نوردی ناسا در یک کنفرانس خبری درباره پروژه کنجکاوی گفت:

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که با این پروژه قصد داریم برای آن پاسخی بیابیم آن است که آیا مریخ می‌تواند شرایط سکونت را داشته باشد؟ بر مینای یافته‌های کنونی ما پاسخ این سوال مثبت است.

منظور میر یافته‌های تازه مریخ‌نورد کنجکاوی است که در کنفرانس خبری امروز اعلام گردید. ناسا می‌گوید که این یافته‌ها نشان می‌دهند که در گذشته میکروب‌های زنده‌ای در مریخ وجود داشته‌اند. مهمترین این شواهد، پودری است که کنجکاوی از داخل یک صخره بیرون آورده و در آن عناصری چون گوگرد، نیتروژن، هیدروژن، اکسیژن، فسفر و کربن یافت شده‌اند. این عناصر، ذرات شیمیایی اساسی برای حیات هستند.

جان گروتزینگر، دانشمند لابراتوار علمی مریخ در تشریح این موضوع می‌گوید: «ما علائمی یافته‌ایم که به طرز شگفت‌انگیزی حاکی از یک “مریخ خاکستری” است که در گذشته دور شرایط مناسب برای حیات را داشته است… کنجکاوی در حال انجام ماموریت‌های خود برای کشف و مشاهده مریخ است و ما به عنوان تیم کنجکاوی حس می‌کنیم با کشفیات هیجان‌انگیز بسیاری طی ماه‌ها و سال‌های پیش رو مواجه خواهیم شد.

نظر شما درباره برنامه مریخ نورد کنجکاوی و یافته‌هایی که تا کنون داشته چیست؟ آیا شما نیز این پروژه و اخبار مربوط به آن را دنبال می‌کنید؟

تداوم اکتشاف فضا: کاوشگر اسیریس رکس ناسا دوشنبه به سیارک بنو خواهد رسید
مشاهده