ناسا ثابت می‌کند که دنیا به این زودی‌ها به پایان نمی‌رسد!

در ویدئو جدیدی که ناسا برای تنویر افکار عمومی به تازگی منتشر کرده اذعان می‌شود: «تمام ماجرا از ابتدا سوءتفاهمی بیش نبوده است». این همان آبی بود که بر آتش کنجکاوی بسیاری از ما ریخته شد تا مطمئن شویم این شب یلدا آخرین یلدای زندگی‌مان نیست.

بر اساس نقل قولی که سالهاست دهان به دهان می‌چرخد، پیامبری از تمدن مایاها روز 21 دسامبر امسال (مطابق با اول دی ماه) را آخرین روز دنیا نامگذاری کرده است. در این ویدئوی جدید، ناسا تاکید می‌کند، گرچه جمعه‌ی این هفته تقویم مایاها به پایان چرخه‌ی خود می‌رسد، اما این رویداد به معنی پایان حیات بر روی کره زمین نیست.

کارشناسان ناسا در صفحه‌ی اینترنتی ویژه‌ای که برای پاسخ‌گویی در همین زمینه برپا کرده‌اند ابراز می‌دارند:

همانطور که در پایان سال برگه‌های تقویم رومیزی یا سررسید‌تان به پایان می‌رسد، حیات و زندگی در این کره‌ی خاکی دوست‌داشتنی همچنان ادامه دارد و فردای آن روزی نو و سالی نو است؛ همین وضعیت برای پایان تقویم مایاها نیز وجود دارد.

این فایل ویدئویی مدت کوتاهی پس از نشست گوگل پلاسی ناسا برای توضیح پیرامون این موضوع منتشر شد. دان یمانز، یکی از محققان ناسا نیز تاکید می‌کند که در این بازه‌ی زمانی هیچ شهاب سنگ، ستاره دنباله‌دار یا سیاره‌ای به سوی زمین در حرکت نیست. «اگر چنین موردی پیش می‌آمد، مسلماً تاکنون نشانه‌های بارز آن را می‌دیدیم». همچنین فعالیت‌های خورشیدی نیز در حد معمول است و خطری برای ساکنین زمین ندارد.

کارشناسان ناسا اذعان می‌کنند:

دنیا در سال 2012 به پایان نخواهد رسید. سیاره‌ی ما حدوداً 4 میلیارد سال دیگر نیز به خوبی و خوشی پذیرای ما خواهد بود. از این گذشته هیچ یک از دانشمندان نیز خطر خاصی برای این سال مشاهده نکرده‌اند.

این ویدئو که با عنوان «چرا دنیا دیروز تمام نشد!» قرار بود روز 22 دسامبر، شنبه‌ی آینده منتشر شود که بنا به دلایلی زودتر سر از وب جهان گستر درآورد؛ گرچه برای این مورد هیچ شکایتی نداریم و از برادران دانشمندمان در ناسا سپاسگذاریم که این یلدا را به کام‌مان تلخ نکردند!

آغاز مسابقات جهانی خودروهای خورشیدی از 20 تیرماه با حضور تیم هاوین از ایران
مشاهده