محققان موفق به ثبت کشفی عجیب در مورد پلوتون شدند

به نظر می‌رسد پلوتون فضایی دم مانند در پشت خود دارد. با انتشار عکس‌ها و اطلاعات مخابره شده از گذر نیو هورایزنز از کنار پلوتون اطلاعات جدیدی از این سیارک فاش می‌شوند. آن طور که از شواهد پیدا است، جو پلوتون توسط بادهای خورشیدی پراکنده شده و فضایی دم مانند از گازهای یونیزه با چگالی زیاد را در پشت این سیارک ایجاد می‌کند. این فضا در فاصله‌ی ۷۷ تا ۱۰۹ هزار کیلومتری از پلوتون رصد شده است.

فضای ذکر شده بیشتر از یون‌های نیتروژن تشکیل شده است که دمی پلاسمایی را ایجاد می‌کنند، البته محققان از طول دقیق آن اطلاعاتی در دست ندارند. فران باگنال، از دانشگاه کولرادو می‌گوید:

این اولین تصویری است که از محیط پلاسمایی پلوتون مشاهده کرده‌ایم. ما در روزهای آینده اطلاعات بیشتری بدست خواهیم آورد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم نرخ از دست رفتن اتمسفر پلوتون را محاسبه کنیم. بعد از تحلیل این اطلاعات می‌توانیم سوالات عجیب مطرح شده در مورد این سیارک را پاسخ دهیم.

این فضای دم مانند برای محققان بسیار جالب است چرا که مشابه این دم پلاسمایی را در زحل و مریخ نیز قبلا مشاهده کرده‌اند.

محاسبه‌ی نرخی که پلوتون با آن جو خود را از دست می‌دهد به محققان کمک خواهد کرد تا اطلاعاتی در مورد گذشته‌ی این سیاره‌ی کوچک بدست آورند. با تحلیل اطلاعات بیشتر، در روزهای آینده باید منتظر خبرهای شگفت‌انگیزی در مورد پلوتون باشیم.

سفر به مریخ چگونه خواهد بود؟
مشاهده