آمار و ارقام شگفت انگیز از زندگی یک ساله در ایستگاه بین المللی فضایی

ناسا اطلاعاتی را در خصوص زندگی یک ساله‌ی فضانوردان ارائه کرده که داده‌های بسیار جالب توجهی را در این خصوص در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

اسکات کلی و میخائیل کورنینکو، دو کیهان شناسی هستند که در میانه‌های ماموریت یک ساله‌ی خود در ایستگاه فضایی بین المللی قرار دارند. این تحقیقات برای مشخص کردن تاثیر زندگی در ایستگاه فضایی بین المللی در طولانی مدت انجام شده است. هدف ناسا ایجاد آمادگی بیشتر برای انجام سفرهای فضایی طولانی مدت است که از جمله‌ی آن می‌توان به سفر فضایی به مریخ اشاره کرد که برای انجام در سال ۲۰۳۰ میلادی برنامه‌ریزی شده است. اطلاعات ارائه شده حکایت از این دارد که این سفر چندین ماه به طول خواهد انجامید و از این‌رو ناسا در پی آن است تا تاثیر فاکتورهایی نظیر جاذبه را روی بدن فضانوردان ببیند.

کلی و کورنینکو ماموریت خود را در اواخر ماه مارس سال جاری میلادی آغاز کرده‌اند. از جمله‌ی مواردی که می‌توان در این اینفوگرافیک دید، می‌توان به مشاهده‌ی ۱۰٫۹۴۴ طلوع و غروب خورشید توسط اسکات کلی در طول ماموریت یک ساله اشاره کرد، در حالی که ساکنان کره‌ی زمین تنها ۶۸۴ طلوع و غروب را مشاهده خواهند کرد. فضانوردان برای حفظ آمادگی جسمانی خود مجبور به ورزش با استفاده از تجهیزات خاصی نظیر تردمیل مخصوصی هستند که در ایستگاه فضایی بین المللی قرار دارد. اسکات کلی در طول ماموریت یک ساله‌ی خود بیش از ۱۰۵۰ کیلومتر دویده و در حدود ۷۰۰ ساعت ورزش خواهد کرد.

لغو غیر منتظره تنها ماموریت ارسال ماه نورد توسط ناسا
مشاهده

با توجه به محدودیت‌های موجود در ایستگاه بین المملی فضایی، مسافران این ایستگاه باید از آبِ حاصل از تصفیه‌ی فاضلاب، استفاده کنند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط ناسا، اسکات کلی در طول یک سال بیش از ۷۳۰ لیتر آب را که حاصل از ادرار و عرق خود است، مصرف خواهد کرد. در طول ماموریت یک ساله، میزانی که کلی تحت تاثیر تابش اشعه‌ها قرار گرفته برابر با میزان دریافت اشعه‌ها در ۵٫۲۵۰ بار پرواز بین لس آنجلس و نیویورک است. کلی در طول یک سال ماموریت خود بیش از ۸۱ کیلوگرم مدفوع تولید خواهد کرد که این میزان در فضا رها خواهد شد.