ناسا امروز خبر مهمی درباره مریخ خواهد داد (بروزرسانی: اطلاعات جدید اضافه شد)

ناسا امروز دربازه‌ی کشف بزرگ خود کنفرانسی برگزار خواهد کرد. این کنفرانس با عنوان «معمای مریخ حل شد» به صورت رسمی راس ساعت ۷ عصر به وقت تهران برگزار خواهد شد و مسئولان بالارده‌ی ناسا نیز در آن حضور خواهند داشت. این کنفرانس را می‌توانید از طریق وبسایت رسمی ناسا مشاهده کنید.

ناسا در حال حاضر پنج فضاپیما در اطراف مریخ دارد. فضاپیماهای Curiosity و Opportunity به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۰۴ در مریخ فرود آمده‌اند.

Mars Odyssey نیز در سال ۲۰۰۱ میلادی به سیاره‌ی سرخ رسیده و دور آن می‌چرخد. MRO نیز در سال ۲۰۰۶ میلادی به مریخ رسیده و MAVEN نیز اولین سالگرد خود را هفته گذشته جشن گرفت.

دوربین HiRISE فضاپیمای MRO دارای یک لنز تلسکوپی است که می‌تواند اشیا به اندازه‌ی یک متر را بر روی سطح مریخ شناسایی کند و این اجازه را به محققان می‌دهد تا اطلاعات بسیاری از مریخ بدست آورند. باید منتظر ماند و دید که ساعت ۷ امروز ناسا چه کشف بزرگی را اعلام خواهد کرد.

بروزرسانی:

برخی افراد خبر از یافتن حیات میکروبی و برخی دیگر خبر از قطعی شدن وجود آب بر روی مریخ می‌دهند. اما با توجه به حضور محققان موسسه‌ی فناوری جرجیا در آتلانتای آمریکا احتمال بیشتری می‌رود که این کنفرانس در رابطه با وجود آب در سیاره‌ی سرخ باشد.

هر چند در گذشته محققان احتمال وجود آب مایع در مریخ را به دلیل آب و هوای سرد آن غیرممکن می‌دانستند اما در ماه‌های گذشته شواهد و یافته‌ها خبر از احتمال وجود آب مایع در فصول گرم سال می‌دادند. کمتر از ۳ ساعت تا آغاز کنفرانس رسمی ناسا زمان باقی مانده و باید منتظر ماند و دید که ناسا چه اخبار جدیدی در این کنفرانس برای علاقمندان خواهد داشت.

نگاهی به دشواری‌های پرورش غذا در مریخ
مشاهده