رمز و راز سنگ‌ها و اشیا شبیه به نمونه‌های زمینی در سطح مریخ چیست؟

در سال‌های گذشته و با انتشار تصاویری از سطح مریخ، وجود اشیا و سنگ‌هایی با ظاهری که شبهات در مورد دست ساز بودن آن‌ها را مطرح کرده بود، بسیار افزایش یافته است. از جمله‌ی آخرین تصاویر منتشر شده در این خصوص باید به یک تکه سنگ با ظاهری شبیه به مجسمه‌ی بودا در سطح سیاره‌ی سرخ اشاره کرد که توسط کاوشگر کنجکاوی شکار شده است. تمام این تصاویر سوالاتی را در ذهن شماری از افراد ایجاد کرده که آیا این اشیا ساخته‌ی دست موجودات فرازمینی است؟ البته برخی از کارشناسان ایجاد شباهت ظاهری را توجیحی بر وجود این اشیا خوانده و نمونه‌های موجود روی کره‌ی زمین را نیز به عنوان شاهدی بر ادعای خود مورد استفاده قرار داده‌اند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا نگاهی به چند تصویر که دربردارنده‌ی این سنگ‌ها و اشیا هستند، داشته باشیم.

جمجمه

Mars 1

مریخ نورد آپورچونیتی، تصویر را زیر را در سال ۲۰۰۶ از سطح مریخ ثبت کرده که می‌توان شی یا سنگی شبیه به جمجمه را در آن مشاهده کرد. همانطور که در این تصویر نیز مشاهده می‌کنید، گویا جمجمه روی فک خود قرار گرفته و نیمی از آن که همان پشت سر است،  در سطح مریخ دفن شده است.

مجسمه‌ی بانو

Mars 2

در سال ۲۰۰۷ میلادی، مریخ نورد اسپریت، تصویری را از سطح سیاره‌ی سرخ منتشر کرد که در آن می‌شد تصویری از یک سنگ که به شکل یک مجسمه‌ بود را مشاهده کرد. ناسا اعلام کرده که این تصویر متعلق به یک مجسمه نبوده و تنها یک تکه سنگ است.

مرگ یک ستاره و انفجاری از زیبایی
مشاهده

موش مریخی

Mars 3

تصویر موش مریخی توسط کاوشگر کنجکاوی ثبت شده است. پس از انتشار این تصویر توسط ناسا، بسیاری به آن واکنش نشان دادند و این تصویر به شهرتی جهانی دست یافت؛ بطوریکه حساب کاربری توییتر نیز برای آن ایجاد شده است.

ایگوانا

Mars 4

کاوشگر کنجکاوی از این دست تصاویر بسیار دارد و یکی دیگر از موارد ثبت شده توسط این کاوشگر در سال ۲۰۱۳ ثبت شده است. شیء مورد نظر که در تصویر می‌توان به روشنی دید، بسیار شبیه به موجودی به نام ایگوانا است که در کره‌ی زمین نیز وجود دارد.

انگشت

Mars 5

یکی دیگر از تصاویری که توسط کنجکاوی ثبت و به زمین مخابره شده، دربردارنده‌ی شیئی است که بسیار شبیه به انگشت انسان است.

استخوان ران انسان

Mars 6

در ادامه باز هم نمونه‌ای دیگر از تصاویر ثبت شده توسط کاوشگر کنجکاوی نمایش داده شده است. تشخیص شباهت شیئی که در ناحیه‌ی خط چین قرمز محصور شده، کمی سخت است و نیاز به کمی تخصص دارد. بسیاری تکه سنگ یا شیء ثبت شده در این تصویر را به استخوان ران انسان شبیه دانسته‌اند.

آشکار و پنهان شدن

Mars 7

کاوشگر آپورچونیتی در جریان ماموریت خود موفق شده تا بخشی از سیاره‌ی سرخ را دوبار مورد تصویربرداری قرار دهد. در طی این تصویر برداری، کارشناسان متوجه شده‌اند که یک تکه سنگ که شبیه کیک دونات بوده، در تصویر دوم ناپدید شده است.

هرم

Mars 8

در تصویر بالا که توسط کاوشگر کنجکاوی منتشر شده، می‌توان هرمی کوچک را مشاهده کرد. این هرم در تصاویر بعدی ثبت شده توسط کنجکاوی در ناحیه‌ی مورد نظر پیدا نشده است.

گوگل درصدد استفاده ۱۰۰ درصدی از انرژی‌ پاک است
مشاهده

ناسا در قبال تمام تصاویر منتشر شده از سطح مریخ، یک موضع مشخص دارد. آژانس فضایی ایالات متحده‌ی آمریکا تمام این تصاویر را متعلق به قطعه سنگ‌هایی می‌خواند که در اثر شرایط موجود شبیه به اشیا و موجوداتی شده‌اند که در سطح زمین وجود دارند. حال باید دید که یافته‌های بعدی دانشمندان چه حقایقی را در اختیارمان قرار خواهد داد. در صورتی که انسان قادر باشد در سال ۲۰۲۵ پا روی مریخ بگذارد، یقینا واقعیت‌های بسیاری را در این خصوص دریافت خواهیم کرد.

نظر شما در این خصوص چیست؟