به گزارش خبرگزاری بازدیدایده از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه دفاع مقدس میدان مجاهدت در عرصه‌های گوناگون است اظهار داشت: مجاهدت در فضاهای گوناگون یک رسالت همگانی است و قله جهاد شهادت است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر شرایط کنونی ایران اسلامی را همانند دوران دفاع  مقدس دانست و تصریح کرد: حماسه دفاع مقدس کنونی در عرصه اقتصاد، فرهنگ، سیاست، علم و فناوری و رشد در شاخص‌های اجتماعی است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به جنگ اقتصادی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: در این عرصه باید جبهه مقاومت اقتصادی تشکیل شود و در این راستا باید با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی به اهداف مورد نظر دست یابیم.

خطیب نماز جمعه بوشهر، حماسه دفاع مقدس را یک الگو برای تاریخ دانست و خاطر نشان کرد: حماسه دفاع مقدس چنان درسی به دشمنان داد که جهان استکبار و دیگر دشمنان  از آن حماسه دچار آسیب شده‌اند که در رژه هفته دفاع مقدس در اهواز به مردم و نیروهای مسلح تعرض می‌کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری تعرض به مردم در اعمال تروریستی در اهواز را نشان از ضعف و زبونی دشمنان دانست و تاکید کرد: با این عملیات مسلحانه و تروریستی، اقتدار و عزت نظام اسلامی ایران شکسته نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با محکوم کردن اعمال تروریستی و تاکید بر برخورد قاطع با تروریست‌ها  گفت: به زودی انتقام شهداء و مجروحان حادثه تروریستی اهواز از مزدوران، تروریست‌ها و نوکران بیگانه گرفته می‌شود.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: اگر کوچکترین تعرضی به خاک ایران شود دوران دفاع مقدس دوباره تکرار می‌شود.

زائرانی که دینار نگرفتند "کمک‌هزینه سفر زیارتی" دریافت می‌کنند
مشاهده

خطیب نماز جمعه بوشهر، نیروهای مسلح ایران را مایه افتخار و اقتدار این کشور دانست و تصریح کرد: نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروهای دریایی و هوایی، انتظامی، دریابانی، پدافند و نیروی بسیج قهرمان استان بوشهر، سد محکم دفاع مقدس در جنوب ایران هستند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با گرامیداشت روز سالمند بر توجه به  این قشر که سال‌ها در جامعه و خانواده تلاش کرده تاکید کرد و افزود: باید برای سالمندان با تدبیر زندگی سالم و زمینه تامین حقوق و معیشت آنان فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت روز ناشنوایان به بازگشایی مراکز آموزشی اشاره کرد و گفت: برخی مدارس از کمبود تجهیزات و امکانات آموزشی  دچار مشکل هستند که لازم است برای تامین نیازهای مدارس با همکاری مسئولان، خیران و همراهی سایر اقشار مردم تلاش شود.

امام جمعه بوشهر به وضعیت اقتصاد در شرایط بین‌المللی پرداخت و خاطر نشان کرد: هر طرحی که از جهان غرب تدبیر می‌شود به سود نظام سرمایه‌داری و جامعه بین‌المللی رقم می‌خورد.

خطیب نماز جمعه بوشهر به سند FATF پرداخت و با بیان اینکه نخبگان و دانشجویان این سند را به ضرر کشور می‌دانند تصریح کرد: نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به ابعاد گوناگون سند FATF توجه کنند چراکه این سند در نهایت به ضرر ایران تمام می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری به مطالعات انجام شده در زمینه سند FATF پرداخت و افزود:  با مطالعات انجام شده در زمینه سند FATF فضایی ترسیم و ایجاد می‌شود که ایران را دچار فشار اقتصادی در امور مالی می‌کند.