آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مصلی قدس، با اشاره به رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان اسلام در برابر جبهه دشمن اظهار داشت: این در حالی بود که همه دشمنان اسلام و انقلاب دست‌به‌دست هم داده بودند اما رزمندگان ما، با پشتوانه ملت، هدایت‌های حضرت امام و مسئولان آن روز اداره کشور توانستیم بر دشمن غلبه کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس ابراز داشت: ایشان در این بیانات فرمودند اگر ما دیر بجنبیم و روایتگری درستی از دفاع مقدس نداشته و واقعیت‌های دفاع مقدس را بیان نکنیم، امروز دشمنان انقلاب و اسلام مستند می‌نویسند و واقعیت‌های تحریف‌شده را به خورد دیگران خواهند داد، بنابراین لازم است به دفاع مقدس و واقعیت‌های آن توجه ویژه داشته باشیم و آن را به آیندگان انتقال دهیم.

امام‌جمعه قم با اشاره به تحریم‌های اقتصادی دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: آن روز دشمن جنگ نظامی را علیه ایران تحمیل کرد و امروز جنگ اقتصادی، امیدوارم نیازی به آن زمان‌ها نداشته باشیم هم نصرت الهی و هم دوراندیشی مسئولان به کمک ملت ما بیاید.

حسینی‌بوشهری با گرامیداشت یادو خاطره سرداران دفاع مقدس ابراز کرد: جا دارد از سردار عرصه سخن و قلم مرحوم شهید حجت‌الاسلام هاشمی‌نژاد که خدمات بزرگی در راه پیشبرد انقلاب اسلامی داشتند یادی کنیم.

امام‌جمعه قم با اشاره به سالروز تخریب حرمین عسکرین گفت: کسانی که کینه اهل‌بیت(ع) و اسلام را به دل دارند نه‌تنها قلوب اهل‌بیت(ع) و قلوب مسلمانان را جریحه‌دار کردند بلکه قلوب تمام آزادگان جهان را جریحه‌دار کردند.

حمید مطهری: در شکست ما مقابل فولاد خوزستان فقط شیخ‌ویسی مقصر نیست
مشاهده

وی با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: حادثه تلخی بود که اتفاق افتاد و شاهد شهادت و مجروح شدن عده‌ای از عزیزانمان بودیم، این حرکت قطعاً با دستور اربابان آن‌ها و کسانی که در منطقه زندگی کرده و مصاحبه می‌کنند که باید جنگ را به داخل ایران بکشانیم اتفاق افتاده و با تسلیحات، تدارک و  امکانات  آن‌ها این کار صورت گرفته است، ولی حضور پرشور مردم اهواز قهرمان در تشییع‌جنازه نشان داد که مردم ما بصیر و دوراندیش هستند.

امام‌جمعه قم با اشاره به مشکلات فراوان مردم اهواز تأکید کرد: مردم اهواز با وجود مشکلات فراوان خود بصیر و آگاه بوده و همیشه در برهه‌های حساس درصحنه حضور دارند، آفرین به این مردم می‌گوییم، دشمنان نیز به‌حسب ظاهر مشکل برای ما درست کردند اما پرونده جنایات خود را برای انتقام رزمندگان ما سنگین کرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن عرض تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش آموزان، دانشجویان و حوزویان گفت: خوشبختانه در این سال‌های اخیر کشورمان با حرکت عظیم علمی مواجه بوده امیدواریم این حرکت علمی متوقف نشده و این مسیر را با قدرت ادامه دهند.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل گفت: سخنران ایشان از موضع نظام و اقتدار نظام بود، ریاست جمهوری خطاب به ترامپ گفتند ما نیاز به گفت‌وگو دوطرفه و عکس‌گرفتن دو نفره نداریم و از همین‌جا با شما سخن می‌گویم که چرا بدعهدی می‌کنید، چرا نهادهای بین‌المللی را از خاصیت می‌اندازید، امیدواریم این موضع در برابر دشمنانمان همواره باشد.

امام‌جمعه قم در پایان با تأکید بر رسیدگی مسئولان به مشکلات اقتصادی مردم اظهار داشت: ما که در این جایگاه پشت تریبون قرار می‌گیریم باید زبان مردم باشیم و به مشکلات مردم رسیدگی کنیم، از قوای سه‌گانه می‌خواهیم این بی‌ثباتی موجود در عرصه اقتصادی کشور را یک فکر جدی کنند، باید برنامه‌ریزی کرده و از اقتصاددانان برجسته کشور برای برون‌رفت مسئله کمک بگیرید، گرانی در سطح جامعه غوغا می‌کند، عده‌ای هم در نقش دشمن بازی می‌کنند، چرا وقتی کالایی در اختیارمان هست این‌گونه برخورد می‌کنیم.

مدیرعامل بانک ملت در جلسه شورای اطلاع رسانی وزارت اقتصاد: نقش رسانه ها در جنگ اقتصادی کنونی بسیار پررنگ است
مشاهده

وی ادامه داد: آقایی که امکانات در اختیار تو است، کالا و سرمایه در اختیار تو است، مردم چه گناهی کرده‌اند، چرا سبب لبخند زدن دشمنان می‌شوید، بخشی از مشکلات به دشمن برمی‌گردد اما بخشی دیگر به مردم ما و درون کشور برمی‌گردد، دولت و قوه قضاییه باید در برخوردها تجدیدنظر کرده و قاطعانه برخورد کند.