انتشار تصاویر بسیار زیبا از طلوع زمین در سطح ماه توسط ناسا

LRO کاوشگری است که از دوربین‌های دارای زاویه‌ی محدود برای بررسی جزئیات سطح ماه بهره می‌برد. اما گروه محققان این بار دوربین را به سمت زمین نشانه رفته و تصاویری بسیار زیبا از طلوع این سیاره را از سطح ماه به ثبت رسانده‌اند. دوربین دارای زاویه‌ی محدود، تصاویر را سیاه و سفید ثبت می‌کند، به این دلیل منجمان از دوربین زاویه‌ی گسترده‌ی این کاوشگر برای ثبت بازتاب نور و رنگ بخشیدن به تصاویر سیاره‌ی ما استفاده کرده‌اند. این محققان در نوشته‌ای در مورد تصاویر این گونه سخن گفته‌اند:

رنگ‌ها در این تصاویر ممکن است همان رنگ‌هایی نباشد که فرد تماشاگر از روی ماه می‌بیند، چرا که چشم انسان به رنگ‌های موجود در طیف بینایی خود بسیار حساس است اما دوربین دارای زاویه‌ی گسترده تنها برخی رنگ‌ها را می‌تواند تشخیص دهد.

این محققان اعلام کرده‌اند که رنگ‌ها شاید واقعی نباشند اما تلاش کرده‌اند تا هر چه بیشتر به آن چه که بیننده از درون کاوشگر می‌بیند، نزدیک باشند.

content earth and limb m1199291564l three versions 72afc

اما نکته‌ی جالب در مورد تصاویر ثبت شده این است که اگر روی ماه ثابت باشید به هیچ عنوان نمی‌توانید طلوع زمین را مشاهده کنید. زمین و ماه همواره در زاویه‌ی یکسانی از یکدیگر قرار دارند و منظره‌ای از زمین که روی ماه دیده می‌شود، همواره یکسان است. اگر بر روی ماه در حال حرکت باشید، می‌توانید طلوع زمین را مشاهده کنید. با توجه به این که ماموریت LRO در سال ۲۰۱۷ پایان خواهد یافت، ممکن است تصاویر منتشر شده، آخرین تصاویر از طلوع زمین قبل از ارسال کاوشگر جدید در اواسط سال ۲۰۲۰ میلادی باشند.

کشف دو سیاره فراخورشیدی هم اندازه با زمین که احتمالا سکونت پذیر هستند
مشاهده