معاون نزاجا در مشهد: ارتش و سپاه اجازه کوچک‌ترین گستاخی را به دشمنان نمی‌دهند

امیر سرتیپ ستاد علی جهانشاهی در جمع یگان‌های نیروهای مسلح خراسان‌رضوی که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت 5 مهر ماه سالروز شکست حصر آبادان در عملیات غرورآفرین ثامن‌الائمه(ع) در لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امسال و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران همزمانی ایام سوگواری امام حسین(ع) را با هفته دفاع مقدس داریم و شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس ادامه دهنده همان راه یاران امام حسین(ع) در عاشورای سال 61 هجری قمری هستند و شعار هیهات من الذله را تا ابد جاری و ساری کردند.

وی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری تمامی کشورها به رژیم بعثی عراق کمک کردند و علیه کشورمان عزیزمان انواع عملیات‌ها را انجام دادند و در سوی مقابل رزمندگان ما با الگوگیری عاشورایی و با دست خالی بر صدام و حامیان  و هم‌پیمانان بی‌شمارش غلبه کردند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه صدام سه هدف را دنبال می‌کرد، گفت: هدف نخست صدام تسخیر اروند، هدف دوم این دشمن گرفتن خوزستان از ایران و هدف سوم او سرنگونی ایران و پایان بخشی به انقلاب اسلامی بود، اما رزمندگان ما با توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار(ع) و پشتیبانی مردم ولایت‌مدار کاری کارستان کردند و وحدت و همبستگی نیروهای مسلح و بسیج مردمی نقش موثری در سرکوبی دشمنان در شمال‌غرب، غرب و جنوب‌غرب در مناطق مختلف کشور به‌ویژه کردستان و خوزستان داشت.

جهانشاهی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی عملیات‌های ثامن‌الائمه(ع)، طریق‌القدس، فتح‌المبین، رمضان، والفجرها، کربلاها و دیگر عملیات‌های غرورآفرین را داشتیم و یکی از بزرگترین افتخارآفرینی‌ها در عملیات ثامن‌الائمه(ع) بود که توسط لشکر 77 ثامن‌الائمه(ع) انجام شد.

واردات مداد ممنوع شد
مشاهده

وی تاکید کرد: با فرمان امام راحل(ره) در 14 آبان سال 59 مسئولیت شکست حصر آبادان به لشکر 77 ثامن‌الائمه(ع) سپرده شد و این لشکر با همراهی دیگر گروه‌های رزمنده حاضر در جنگ تحمیلی در 5 مهر ماه سال 60 و در عملیاتی 48 ساعته حصر آبادان را شکست و در این عملیات 1650 اسیر گرفتیم و بیش از 200 کیلومتر از خاک کشور آزاد شد، همچنین بیش از 170 تانک و نفربر و بیش از 300 خودروی دشمن به غنیمت گرفته شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه امروز با داشتن نخبگان نظامی انواع تجهیزات نظامی را می‌سازیم و کاملاً خودکفا هستیم، خاطرنشان کرد: دشمنان در 8 سال دفاع مقدس جنگ سخت را راه انداختند و اکنون جنگ نرم را به راه انداخته‌اند و با اتحاد، همدلی و وحدت نشان خواهیم داد که دشمنان جنگ نرم را هم همچون دشمنان جنگ سخت شکست خواهیم داد.

جهانشاهی گفت: تلاش‌های خوبی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای آمادگی نیروها شده است. ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج مردمی دست در دست هم از مرزهای دینی، اعتقادی و جغرافیایی تا آخرین قطره خون خود دفاع خواهند کرد و اجازه کوچکترین گستاخی‌ را به دشمنان نخواهند داد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش شکست حصر آبادان را اقدامی بزرگ در مسیر رسیدن به پیروزهای بعدی دانست و بیان کرد: عملیات ثامن‌الائمه(ع) مقدمه‌ای برای افتخارآفرینی در عملیات‌های فتح‌المبین، طریق‌القدس و دیگر عملیات‌ها بود و جنگ تحمیلی در بدترین شرایط ممکن برای ما آغاز شد، اما ثابت کردیم که در سخت‌ترین شرایط به بزرگترین افتخارات دست می‌یابیم.

محسن ربیع‌خواه: کادرفنی باید از من راضی باشد نه من از خودم/ در تمام بازی‌ها برای ۳ امتیاز بازی می‌کنیم
مشاهده

در این مراسم امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا، اظهار داشت: نام و یاد شهدا، جانبازان و ایثارگران 8 سال جنگ تحمیلی و قهرمانان افتخارآفرین عملیات پیروزمندانه ثامن‌الائمه(ع) در شکست حصر آبادان را و نیز نام و یاد شهدا و جانباران حادثه تروریستی اهواز در رژه 31 شهریور ماه 97 را گرامی می‌داریم.

وی افزود: فرمان شکست حصر آبادان از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به لشکر 77 ثامن‌الائمه(ع) خراسان داده شد و سربازان این لشکر به همراه دیگر سربازان این مرز و بوم گوش به فرمان ایشان در مسیر پایان بخشیدن به حصر آبادان حرکت کردند و در 5 مهر ماه این حصر شکسته شد و پس از این اتفاق شیرین با فرمان حضرت امام خمینی(ره) نام پیروز به این لشکر اضافه شد، نامی که تا ابد ماندگار و افتخارآفرین خواهد بود.