اسکات کلی، یکی از رکورد داران اقامت در فضا بازنشسته می‌شود

اسکات کلی سال ۱۹۹۶ وارد ناسا شد و در این مدت خدمات زیادی به این مجموعه کرده است. اسکات در مجموع ۵۲۰ روز را در فضا گذارند و آخرین بار به طور مداوم ۳۴۰ روز در ایستگاه بین المللی فضایی اقامت داشت. اسکات که رکوردار بالاترین زمان حضور در فضا است، در اولین روز از ماه آوریل یا به عبارتی در ۱۳ فروردین از سمت خود در ناسا بازنشسته می‌شود.

چارلز بولدن، Charles Bolden، مدیر ناسا در نوشته‌ای از خدمات اسکات کلی قدردانی کرده و نوشته است:

زمانیکه اولین آمریکایی پای خود را بر روی مریخ بگذارد، مطمئنا در راهی گام برمی‌دارد که اسکات کلی‌ها در آن بوده‌اند. اسکات به خاطر حضور ۵۴۰ روزه‌اش و حضور مداوم یک ساله‌اش در فضا کمک زیادی به پیشبرد علم کرده است. وی مستحق آن است که ادامه‌ی زندگی خود را در سیاره‌ی خود و در کنار دوستان و خانواده‌‌اش بگذراند.

اسکات کلی یک سال پیش از طرف ناسا به فضا فرستاده شد تا رفتار بدن انسان در سفرهای طولانی مدت فضایی بررسی و راه برای سفر‌های بلند مدت و مهم‌تر از آن سفر به مریخ هموارتر شود. با بررسی اولیه بدن اسکات و مقایسه‌ی آن با بدن برادر دوقلوی خود مشخص شد که وی قدبلندتر و جوان‌تر شده است.

با این حال به نظر نمی‌رسد بازنشستگی از ناسا پایان فعالیت‌های اسکات باشد، وی به عنوان محقق در این مجموعه حضور خواهد داشت. همچنین اسکات کلی در یک کنفرانس مطبوعاتی از علاقه‌ی خود به حضور دوباره در فضا سخن گفت، احتمالا باید منتظر حضور دوباره‌ی وی البته با هزینه‌های شخصی در فضا باشیم.

تایم لپس خیره‌کننده از پالس حیات روی کره‌ زمین
مشاهده